וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מאשימה: ישראל משבשת שידורי המונדיאל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.6.2010 / 9:25

חובבי הכדורגל במצרים זועמים בעקבות שיבושים קשים בשידורי המונדיאל ברשת "אל ג'זירה". חברי פרלמנט בקהיר טוענים כי ישראל אחראית למעשה, מתוך כוונה לפגוע ביחסי קטאר-מצרים

שיבושים קשים במצרים בקליטת שידורי המונדיאל בערוץ הספורט של "אל-ג'זירה" מעוררים זעם רב במדינה: מנהל חברת הלווין המצרית "נייל-סט" אחמד אניס אמר היום (חמישי) כי "גורמים עלומים משבשים את הקליטה" אך העריך כי לרשת אל-ג'זירה אין קשר לכך. "השיבוש בקליטה הגיע לשיאו במהלך המשחק בין ברזיל לצפון קוריאה ביום שלישי שנערך במסגרת משחקי אליפות העולם", ציין.

"למרות שהשיבוש בקליטה לא פגע בערוצי לווין נוספים של 'נייל-סט', כמו ערוצים 102, 103 ו-104, מי שפגע בשידורי ערוץ 101 – שבו משודרים משחקי המונדיאל – התכוון בראש ובראשונה לפגוע בחברת הלווין שלנו ובערוצי הספורט של אל-ג'זירה". אניס גילה כי בחברה שוקלים להעביר את שידורי המונדיאל לערוצים אחרים שקליטתם לא שובשה.

באופן לא מפתיע, חברי פרלמנט מצרים כבר מצאו מי עומד מאחורי שיבוש השידורים: איש תנועת "האחים המוסלמים", מוחסן ראדי, אמר כי ישראל רוצה לפגוע בשידורי רשת אל-ג'זירה, שהיא רשת קטארית, כדי לפגוע ביחסי קטאר-מצרים: "לישראל יש אינטרס לסכסך בין מצרים לבין מדינות ערב. היא מנצלת את המחלוקת שמתעוררת בין קהיר לדוחא כדי להפיק תועלת אישית. הרי ידוע שקטאר פועלת למען סיום הסכסוך עם הפלסטינים ולמען הסרת המצור על עזה".

חבר הפרלמנט מוסטפא בכרי, הידוע באיבתו לישראל, אמר כי בעבר כבר הוכח שישראל מנסה לסכסך בין מצרים לבין מדינות ערביות אחרות: "אפשר להניח שלישראל הייתה יד בשיבוש הקליטה של ערוצי הספורט", אמר. בכל מקרה, העיתון מדווח כי ההנהגה במצרים דווקא לא ממהרת להאשים את ישראל ומתכוונת דווקא לנצל את השיבושים בקליטה של 'אל-ג'זירה' כדי לבקש מהתחנה להפסיק ולסקר בהרחבה את פעילות האופוזיציה במצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully