וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת החרדים: שיבושים צפויים בי-ם ובני ברק

איילה חננאל ופנחס וולף

17.6.2010 / 8:09

"אם כל ההפגנות" של המגזר החרדי צפויה לשבש את הסדר והתנועה, כשאלפים יפגינו בצהרים בבני ברק ובירושלים נגד מאסר ההורים מעמנואל. המשטרה ערוכה בכוחות גדולים ורמת הכוננות הועלתה. הנשיא פרס והרב פרוש נפגשים הבוקר בניסיון להרגיע את הרוחות

מחאת החרדים הצפויה היום (חמישי) נוכח מאסר הורי התלמידות מבית הספר לבנות בעמנואל תביא להפגנות במספר מוקדים בארץ וצפוייה לשבש את הסדר ותנועת כלי הרכב במספר מוקדים. 86 זוגות הורים של בנות הלומדות בבית הספר צפויים להיכנס למאסר בבתי הכלא מעשיהו ונווה תרצה ברמלה, זאת בשל ביזיון צו בית המשפט העליון. את ההורים ילוו עשרות אלפי חרדים במחאה על המאסר, בתהלוכות שצפויות לגרום לשיבושי תנועה כבדים, בעיקר בירושלים.

ההפגנות צפויות להיפתח בשעה 12:00 בבני ברק ואילו העצרת ההמונית בירושלים צפויה להתחיל בשעה 13:30. מהמשטרה נמסר כי הרחובות שייסגרו בירושלים החל מהשעה 12:30 ועד לסיום הפגנת החרדים הם: ירמיהו, בר אילן, שמואל הנביא, גולדה מאיר, חטיבת הראל, שדרות אשכול, שבטי ישראל, הנביאים והמבואות המובילים לרחובות אלו.

הצירים היחידים שיהיו פתוחים הם כביש בגין וכביש מספר 1. אגף התנועה של מחוז ירושלים קורא לציבור לא להגיע למקומות הללו בשל פקקי התנועה הצפויים. כמו כן, ייערכו שינויים בנתיבי התחבורה הציבורית. שיבושים צפויים גם סמוך לתחנת המשטרה במגרש הרוסים. כמו כן, בשעה 17:00, שעת המאסר הצפוי, מתוכננת עצרת נוספת מול המטה הארצי של המשטרה ומשם יועברו ההורים לבתי הסוהר.

כ-10,000 שוטרים יתפרסו הבוקר במוקדים שונים ברחבי הארץ במסגרת ההערכות המוגברת להפגנות החרדים. רמת הכוננות ברחבי הארץ הועלתה לרמה ג' – רמה אחת מתחת לרמה המרבית. גם במד"א הועלתה רמת הכוננות בכל המרחבים לרמה ב', רמה אחת מתחת לרמה הגבוהה ביותר ותפרוש 70 אנשי צוות ו-20 אמבולנסים במוקדי ההפגנות.

האולטימטום שהציב בג"ץ בפני הורי התלמידות בעמנואל פג אמש בחצות, וההורים שהיו אמורים להודיע עד אז האם בכוונתם להחזיר את בנותיהם לבית הספר המשולב הכריזו כי בכוונתם להיכנס למאסר ולא לקבל את הדין.

מאמצי ההידברות נמשכים

"המשטרה תקיים את החלטת בג"ץ בנוגע לבית הספר בעמנואל, ובמקביל נשקיע את מירב המאמצים כדי למנוע הפרות סדר אלימות ופגיעה בשלטון החוק", אמר אמש מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דודי כהן בתום דיון להערכת מצב שכינס. לדבריו, מדובר בסוגיה רגישה, ונכון שכל הגורמים, נבחרי הציבור והרבנים, ישפיעו, יגלו אחריות וימתנו אמירות שעלולות להביא להסלמה מיותרת.

"נפעל בכוח על פי הנדרש ומול עצורים ומתפרעים", אמרו במשטרה וציינו כי "יש לשמור את ערוץ ההידברות פתוח בין הצדדים". בנוסף, ישנה היערכות מיוחדת במוסדות השלטון, מחשש שההפגנות יגיעו לשם, וכן תתוגבר השמירה על מה שמגדירים במשטרה כ"אישים מאוימים", בהם כנראה חלק משופטי בית המשפט העליון, וכן על מנכ"ל רשות העתיקות שוקה פרידמן.

בתוך כך, נמשכים מאמצי ההידברות בין הצדדים. נשיא המדינה שמעון פרס נפגש הבוקר בלשכתו בירושלים עם סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש, לבקשת הרב. השניים דנים ביחסים בין חרדים לחילונים וכן בפרשת בית הספר בעמנואל. בפגישה גם משתתף הרב יצחק דוד גרוסמן, חתן פרס ישראל ורבה של מגדל העמק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully