וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים להפגנות: 10,000 שוטרים יתפרסו בארץ

איילה חננאל

17.6.2010 / 0:01

העלאת הכוננות, פריסה ארצית של אלפי שוטרים ואבטחה סביב חלק משופטי העליון - אלו הצעדים בהם תנקוט המשטרה לקראת הפגנות הענק מחר. נתניהו: "יש לשמור על איפוק"

בתום הערכת מצב שערך אמש (רביעי) מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דודי כהן בנושא היערכות המשטרה לקראת האירועים הצפויים מחר, נוכח מימוש צו בג"ץ בנושא ההפרדה בבית הספר לבנות בעמנואל, הוחלט על העלאת כוננות בכל רחבי הארץ לרמה ג' - רמה אחת מתחת לרמה המירבית.

כמו כן, הוחלט כי 10,000 שוטרים יאבטחו את האירועים ויתפרסו במוקדים שונים ברחבי הארץ כולל בפריסה מלאה של אגף התנועה בצירים. "נפעל בכוח על פי הנדרש ומול עצורים ומתפרעים", אומרים במשטרה ומציינים כי "יש לשמור את ערוץ ההידברות". בנוסף, ישנה היערכות מיוחדת במוסדות השלטון מחשש שההפגנות יגיעו לשם וכן תוצב שמירה על מה שמגדירים במשטרה כ"אישים מאוימים", בהם כנראה חלק משופטי בית המשפט העליון וכן על מנכ"ל רשות העתיקות שוקה פרידמן.

"המשטרה תקיים את החלטת בג"ץ בנוגע לבית הספר בעמנואל, ובמקביל נשקיע את מירב המאמצים כדי למנוע הפרות סדר אלימות ופגיעה בשלטון החוק", אמר המפכ"ל. לדבריו, מדובר בסוגיה רגישה, ונכון שכל הגורמים, נבחרי הציבור והרבנים, ישפיעו, יגלו אחריות וימתנו אמירות שעלולות להביא להסלמה מיותרת. במשטרה צופים שההפגנות שמתכננים במגזר החרדי למחר יגלשו למהומות וקיים חשש שהן יתפשטו למספר מוקדים בארץ.

גם ראש הממשלה התייחס הלילה לפסיקת בג"ץ ולהחלטת ההורים מעמנואל ללכת לכלא בגין ביזיון בית המשפט. "בשעה גורלית זו כשמדינת ישראל עומדת בפני סכנות קיומיות מצד אויבנו, אני קורא לכל הצדדים הנוגעים בדבר לגלות איפוק. לכבד את החוק ולפתור את הבעיה בדרכי שלום ונועם"

האולטימטום שהציב בג"ץ בפני הורי התלמידות בעמנואל פג הלילה בחצות, וההורים היו צריכים אז להודיע האם בכוונתם להחזיר את בנותיהם לבית הספר המשולב. אמש כבר היה ברור כי התסריט הזה לא יקרה – ההורים הודיעו "בכוונתנו ללכת לכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully