וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אירחה פדופיל לדיון באלימות נגד ילדים

פנחס וולף

16.6.2010 / 18:11

אדם שהורשע בפדופיליה הוזמן לכינוס בינלאומי שמתקיים במשכן הכנסת, ובמהלכו הוא גולל את סיפורו האישי. ח"כ אלי אפללו שהזמין את הפדופיל: "אין היום מספיק כלים לטיפול במכת הפדופיליה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

אורח יוצא דופן הגיע היום (רביעי) לכנסת. במסגרת כינוס בינלאומי שמתקיים במשכן, אירחה הכנסת אדם שהורשע בפדופיליה. בכנס השתתפו בין היתר שר המשפטים יעקב נאמן, יו"ר ועדת חוקה ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), הוריו של הילד הפעוט שנרצח לאון קלנטרוב וכן ח"כ אלי אפללו (קדימה) שיזם את "חוק המלחמה בפדופיליה". הפדופיל שהגיע לכנסת בהזמנת ח"כ אפללו, גולל את סיפורו האישי.

במהלך הכנס אמר אביו של לאון קלנטרוב כי, "אנחנו באנו לפה שאתם תראו ותרגישו את הכאב שיש לנו בלב. עברו כמעט שישה חודשים, ובשבילנו הזמן לא מרפא. יש ימים שאנחנו לא ישנים בכלל. האסון שלנו זה לא רק כאב בלב שלנו, זה כאב של כל ההורים במדינה. הרבה אנשים שמעו את המקרה שלנו והיו אתנו הרבה זמן ואנחנו מאוד מודים שהם עזרו לנו".

לאחר מכן דיבר הפדופיל, כאשר במהלך דבריו גם הוא וגם אביו של קלנטרוב פרצו בבכי. הפדופיל סיפר כי, "הייתי אסיר לשעבר ואני מתחרט על כל הדברים שעשיתי. ביוקר שילמתי על זה. אני משלם על הקורבנות ועל הדברים. חמש שנים וחצי אני כבר לוקח טיפול תרופתי ונמצא מטופל מטעם 'שיקום האסיר'. אבל יש פה עוד משהו, לא עוזרים רק טיפולים. אנחנו צריכים גם פסיכולוגים, גם טיפולים, גם שיחות. זה לא עוזר רק התרופות".

"לאחרונה הייתי צריך יחד עם הרב, ההורים שלי והמשפחה שלי, להלחם כדי שיתנו לי את התרופה, סיפר, "פתאום אחרי חמש שנים וחצי אומרים שלא מגיע לי, שצריך אישורים. זה לא יכול ככה. מי שצריך את הטיפול הזה הוא חייב את זה. אי אפשר להפסיק את זה באמצע. זה יכול לפגוע בקורבנות, זה יכול לעשות דברים וזה חבל, ואני מקווה שזה לא יקרה יותר. "אני מרגיש כאב בשביל המשפחה, זה כואב. אני גם בשבילי זה כאב גדול ואני מצטער על זה. בסביבה שלי ובבית כנסת שהייתי מסתובב עשו לי בושות. קראו לי בשמות גנאי וזה לא נעים. ההורים שלי לא יכלו לצאת מהבית, וגם הם היו קורבנות".


היוזמה להשתתפותו של הפדופיל בכנס, החלה בעקבות מכתב שנשלח לח"כ אפללו מפדופיל אחר שסורס ומרצה כעת עונש מאסר. אפללו קיבל את אישור יו"ר הכנסת ראובן ריבלין והזמין את הפדופיל על מנת שזה יוכל להציג את התייחסותו להצעת החוק בעניין. "אין דבר חשוב יותר מההגנה על ילדינו ונכדינו. לצערי הרב, היום אין מספיק כלים בחקיקה לטיפול במכת הפדופיליה", אמר ח"כ אפללו. "יכול להיות שהמוכר הנחמד במכולת ליד הבית הוא פדופיל שהורשע ואנחנו בכלל לא יודעים על כך. לכן, חייבים ליצור מאגר מידע ארצי של פדופילים שיהיה פתוח לעיון הציבור".

יחד עם זאת, ציין ח"כ אפללו כי "כל זמן שהפדופיל נמצא בטיפול תרופתי והוא לא מהווה סכנה לציבור – נמחק את שמו מהמאגר. אני מאמין שזאת אחת הדרכים היחידות ליצור תמריץ אמיתי לפדופילים לקבל טיפול תרופתי. מובן שמדובר רק על מי שאובחן על ידי ועדת מומחים כפדופיל ועל קבלת טיפול בהסכמת הפדופיל בלבד. בסופו של דבר זו דלת מסתובבת – כאשר הפדופילים משתחררים ממאסר הם ממשיכים לבצע עבירות – כי הם לא יכולים להשתלט על היצר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully