וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משט טורקי נוסף ייצא בחודש הבא לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.6.2010 / 17:02

ארגון ה-IHH הטורקי הודיע כי בכוונתו להוציא משט נוסף והזמין כלי תקשורת בינלאומיים לבדוק את המטען שייצא בשש אוניות. ראש הארגון: "הכול מוכן למשט הבא"

הארגון הפרו-פלסטיני הטורקי IHH אמר היום (רביעי) כי הוא מתכוון להוציא באמצע חודש יולי משט סיוע נוסף לרצועת עזה. הארגון ערך מסיבת עיתונאים בפרלמנט האירופי בשטרסבורג, במהלכה הזמין כלי תקשורת בינלאומיים לבדוק את המטען שייצא בשש האוניות כדי "להפגין את המחויבות שלו לשקיפות מלאה".

בראיון שהעניק לעיתון הקטארי "א-שרק" אמר בולנט ילדרים, ראש הארגון IHH כי אין עדיין מועד מדויק למשט הבא לעזה "אולם הכול מוכן לכך". עוד אמר, כי "מכיסיהם של החיילים הישראלים שהשתלטו על ספינת 'מרמרה' לעזה נפלה רשימת 16 הפעילים שיש לחסלם, ובראשם ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראא'ד סלאח".

"בהתחלה הכריזה ישראל כי מספר ההרוגים עומד על 16 בני אדם", שחזר ילדרם. "הסיבה לכך היא שהחיילים החזיקו רשימה עם שמות ותמונות של 16 פעילים שיש לחסלם על הספינה. אלא שלאחר שישראל בדקה את הנתונים, היא גילתה שנהרגו תשעה בני אדם בלבד. ישראל התכוונה לחסל את כל ה-16 אולם היא לא הצליחה בכך. הם הרגו אדם טורקי הדומה לשייח' סלאח".

אף שילדרים ערוך ומוכן לשגר משט נוסף לרצועת עזה, הוא הבהיר כי בכוונתו להמתין ולראות האם ישראל תסיר את המצור על הרצועה. "בחודשים הקרובים ניתן הזדמנות למאמצים דיפלומטים כדי לראות האם הבעיה תיפתר והמצור יוסר", הוא אמר. ילדרים הוסיף, כי אם הגישה לעזה וממנה תהיה רגילה ותושבי עזה יוכלו לנוע בחופשיות, אין בכוונתו לשגר ספינות נוספות. "לישראל ולשום גורם אין שום זכות להטיל מצור ימי על עזה", אמר.

ילדרים סיפר גם, כי משפחות תשעת ההרוגים מהמשט הראשון ביקשו להשתתף במשט השני וכי ההתעניינות חסרת-תקדים. לדבריו, "כל משפחות השהידים רוצות להשתתף במשט הנוסף לרצועה. אנשים ברחוב עוצרים אותי ומבקשים ממני שארשום אותם למשט השני לעזה". בתשובה לשאלה האם גם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן צפוי להשתתף במשט השני ענה: "איני יודע על כך דבר".

עדכון ראשון: 14:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully