וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השליך רימון הלם - ונשלח ל-19 חודשי מאסר

רמי שני

16.6.2010 / 13:51

עונש מאסר נגזר על פנחס ינאי, בן 35 מבאר שבע שהשליך רימון הלם לעבר מגרש מכוניות בעיר. ינאי חשש כי בעל העסק עומד לפגוע בו, לאחר שרכבה של ידידתו הוצת

תושב באר שבע השליך רימון הלם - ונשלח לכלא. פנחס ינאי, בן 35, השליך רימון הלם אל מגרש לתיקון ומכירת מכוניות בעיר, מכיוון שהיה בטוח שבעל העסק עומד לפגוע בו. רכבה של ידידתו של ינאי, שפוטרה מעבודתה באותו עסק, הוצת זמן קצר לאחר הפיטורין. ינאי הניח, שידו של בעל העסק בדבר וחשש מכך שכידיד של האישה, גם הוא נמצא על הכוונת. שופטת בית המשפט השלום בבאר שבע יעל לוי גזרה היום (רביעי) על ינאי 19 חודשי מאסר בפועל ו-13 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים.

באוגוסט 2008, יחד עם אדם אחר, השליך ינאי רימון הלם אל מגרש המכוניות. הרימון התפוצץ מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. חוקרי המשטרה הצליחו לעלות על עקבותיו של ינאי ולעצור אותו בביתו. ינאי מוכר למשטרה על רקע עבירות קודמות, והשוטרים שהגיעו אליו, ביצעו גם חיפוש בביתו ומצאו שם כשישה גרמים של סם מסוג חשיש.

נגד ינאי הוגש כתב אישום, שתוקן מאוחר יותר במסגרת עסקת טיעון, בה הודה בעבירות של החזקה ושימוש בנשק וכן בבחזקת סמים. פרקליטות המחוז הדרומי, ביקשה מבית המשפט להחמיר בעונשו של ינאי. "יש להחמיר עם הנאשם ולהשית עליו עונש ממושך של מאסר בפועל, זאת נוכח חומרת העבירות, ובמיוחד בשים לב לעובדה שהנאשם לא רק החזיק שלא כדין בנשק – רימון הלם – אלא אף השתמש בו כנגד עסק, ויכול היה לגרום לתוצאות חמורות הרבה יותר", נאמר בבקשת הפרקליטות. לבקשה צורפה רשימת עבירות מוקדמת בהן הורשע ינאי וכן כאלה שהסתיימו ברישום פלילי כלפיו.

פרקליטו של ינאי, עורך הדין ברגר ציין, כי אמנם לנאשם עבר פלילי, אך אין המדובר במי שצבר לחובתו הרשעות בעבירות חמורות. עוד טען ברגר כי משנת 2000, אז החל ינאי לעבוד עם משפחתו במוסך, הוא לא ביצע אף עבירה, למעט החזקת סם לצריכה עצמית. לדבריו, ינאי עבר משבר אישי מסוים והוא זה שעמד ברקע לעבירות.

השופטת יעל לוי, הדגישה בגזר הדין את חומרת המעשה של ינאי: "החשש הגדול הקיים בעבירות מסוג זה", היא כתבה, "התממש הלכה למעשה, כאשר הנאשם לא רק החזיק נשק באופן בלתי חוקי, אלא אף עשה בו שימוש והכול באופן מכוון וכאמצעי לזרוע אימה ופחד ולגרום נזק לאחר. חומרה יתרה עולה מכך שהנאשם השליך את רימון ההלם למקום בו יכלו להיפגע ממנו עוברי אורח חפים מפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully