וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים אלימים ביפו: חרדים ושוטרים נפצעו

איילה חננאל ואריאל נוי

16.6.2010 / 12:45

הפגנה של מאות חרדים נגד חפירות ארכיאולוגיות בפרויקט הבנייה של מתחם אנדרומדה הפכה לעימות אלים עם שוטרים, שניסו להדוף אותם. לפחות 15 חרדים ועוד חמישה שוטרים נפצעו. המפגינים הציתו דגל ישראל וקראו לעבר השוטרים "נאצים"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, קריינות: רועי כ"ץ, עריכה: יאיר דניאל)

מספר מפגינים חרדים ושוטרים נפצעו בצהרים (רביעי) במהלך עימותים ברחוב לואי פסטר ביפו. מאות חרדים הגיעו למקום כדי להפגין נגד חפירות ארכיאולוגיות אשר מתבצעות בפרויקט הבנייה של מתחם אנדרומדה, אך נהדפו על ידי שוטרים הרכובים על סוסים ומצוידים באלות. השוטרים אף השליכו רימוני הלם לעבר המפגינים. במקום האירוע הוקם בית חולים שדה, כדי לטפל בפצועים.

ממד"א דווח על 5 פצועים חרדים. 4 מתוכם פונו לבית חולים וולפסון במצב קל. מיקי סגל, פרמדיק ומפקד השטח מטעם מד"א, מסר לוואלה! חדשות, כי "האירוע הסתיים. היו קצת מהומות שרפו צמיגים והתפרעו חרדים, אך המשטרה השתלטה מהר מאד. הערכה היא כי הגיעו כ- 500 מפגינים. הפציעות הינם מינוריות - חתכים ושאיפת גז מדמיע".

המפגינים, שהגיעו באוטובוסים מאורגנים מירושלים ומבני ברק, הצליחו לפרוץ מחסומים, להשתלט על רחוב לואי פסטר, לגרום לסגירתו ולפרוץ למבנה הארכיאולוגי המרכזי. הם הציתו פחים במקום, השליכו אבנים וקראו לעבר השוטרים: "נאצים" ו"רוצחים". בנוסף שרפו המפגינים דגלי ישראל. בקרב המפגינים אף נשמעו קריאות, לפיהן הנוכחות המוגברת של כוחות משטרה במקום היא ה"הוכחה לחיבור בין הון לשלטון".

המשטרה, בסיוע מסוק שמכוון את הכוחות על הקרקע, הצליחה להדוף את המפגינים לאחר דקות ארוכות, והסיטה את ההפגנה מהרחוב הראשי לכיוון גן השניים. כרגע המפגינים מפוזרים במוקדים שבין 800 מטר לקילומטר מאזור ההפגנה המקורי.

"בושה לישראל שחופרים קברים של יהודים"

רחוב לואי פסטר נסגר לתנועה בשני הכיוונים, ובמקום נוצרו עומסי תנועה כבדים. מהמשטרה נמסר כי מדובר בהפגנה בלתי חוקית של כמה מאות חרדים שהגיעו לרחוב לואי פסטר ביפו, פירקו את הגדרות, ידו אבנים והשליכו בלוקים ובקבוקים לעבר השוטרים. עוד נמסר כי נעשה שימוש בכוח סביר על מנת לפנותם.

אחד הרבנים שנכח בהפגנה אמר לקול ישראל כי "באנו פה למחות שחופרים קברים. זו ממש בושה למדינת ישראל שחופרים קברים של יהודים. כבר 2000 שנה שהם נמצאים פה ואף אחד לא נוגע בהם. כשבחוץ לארץ חופרים קברים כולם נלחמים ומפגינים כולל המדינה. למה פה הורסים קברים. האם אתם רוצים שבעוד 100 שנה יחפרו את הקבר שלכם ולא יהיה שום זכר מכם? זה חסר היגיון. אם יש פה הפסד ממון יש דרכים על פי ההלכה איך אפשר לבנות. אנחנו נגד אלימות. בד"צ כבר נתנו הוראה חד משמעית בלי אלימות. אנחנו לא אנשים אלימים. באנו לצעוק. אם התחילו איתם מותר להם להגן על עצמם. אם לא התחילו עם החרדים אז אסור לנו לנהוג באלימות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
  • עוד באותו נושא:
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully