וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירבה להתגייס כי צה"ל "אלים ורקוב מהיסוד"

יהושע בריינר

16.6.2010 / 11:43

צעירה בת 18 מבת ים, שנשפטה בעבר כבר שש פעמים בגלל סירובה להתגייס לצה"ל מטעמי מצפון, נידונה השבוע ל-25 ימי מחבוש. "אני מאמינה שהמערכת הצבאית לעולם לא תסייע להגיע לשלום"

לראשונה מאז אירועי המשט והביקורת על פעולת חיילי שייטת 13, נשפטה סרבנית גיוס לצה"ל ל-25 ימי מחבוש. המועמדת לשירות, בת 18 מבת ים, נשפטה בתחילת השבוע בלשכת הגיוס, לאחר שסירבה להתגייס מסיבות מצפוניות. היא נשפטה בעבר כבר שש פעמים בגלל סירובה להתגייס לצה"ל, אולם מסיבות טכניות היא לא ריצתה את ימי מאסרה בכל הפסיקות. בעבר היא הגישה בקשה להכיר בה כסרבנית מצפון, אולם בקשתה נדחתה על ידי ועדת המצפון של צה"ל.

בטרם נכנסה לכלא 400, הגישה הצעירה הצהרה לפיה היא אינה מאמינה במה שהגדירה כ"מערכת צבאית". בהצהרתה נכתב כי "אני מסרבת להתגייס לצבא, כי אני מאמינה שהמערכת הצבאית לעולם לא תסייע להגיע לשלום". עוד כתבה בהצהרה כי "הצבא הוא כוח אלים משום שהוא מלמד כיצד לפתור סכסוכים באמצעים פוגעניים כמו נשק ואלימות. אין שום היגיון בכך שצד אחד ישתמש באלימות כאמצעי להשגת שלום, בתקווה שהצד השני פשוט יקבל זאת. על כן אני מסרבת בכל לב לשתף פעולה עם המערכת הצבאית, שהיא לדעתי רקובה מן היסוד ורחוקה מאוד מהמטרה של השגת שלום בין אנשים".

בצה"ל אישרו את עניין כליאתה של הצעירה ואמרו בתגובה כי "על פי חוק הגיוס לצה"ל הינו חובה. אי גיוס שאינו מאושר על ידי רשויות הצבא מהווה עבירה על החוק ויגרור הליכים בהתאם. באשר למי שמסרב להתגייס מטעמים מצפוניים יצוין כי צה"ל אינו כופה את חובת השירות בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון בעניין זה, וכל בקשה לפטור נבחנת לגופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully