וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכנות החדשות של התלמידים: 3 אנטנות סלולר

גיל סימה

16.6.2010 / 11:36

עיריית הוד השרון אישרה להציב שלוש אנטנות סלולריות סמוך לבית ספר אוסישקין, שנמצא בשטח המוניציפלי של כפר סבא. ההורים החליטו לקיים שביתת אזהרה והצהירו: "אנו מעדיפים להיות בטוחים"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

עשרות תלמידי בית הספר אוסישקין בכפר סבא והוריהם, הפגינו הבוקר (רביעי) מול בניין עיריית הוד השרון, במחאה על הכוונה להציב שלוש אנטנות סלולריות במרחק של 100 מטרים מהמוסד. מאבקם של ההורים החל לפני כשנה וחצי, לאחר שנודע להם על הכוונה להקים אנטנה סלולרית בסמוך למתחם בתי הספר והגנים באזור. בעקבות הצבת שתי אנטנות סמוך לבית ספר אוסישקין, הסכימה עיריית כפר סבא לסייע להורים והגישה עתירה לבית המשפט נגד שכנתה, עיריית הוד השרון, בדרישה להסיר את האיום הסלולרי, אולם העתירה נדחתה לאחר שנקבע כי הצבת האנטנות נעשית לפי כל האישורים הנדרשים.

ההורים לא הסכימו לוותר, ובמקביל נודע להם כי ישנה כוונה להקים שלוש אנטנות סלולריות נוספות בקיץ הקרוב. לטענתם, האנטנות יכסו את שטח בית הספר והגנים הסמוכים בענן סלולרי קבוע. "לא ניתן לסכסוכים אישיים ומשחקי אגו בין ראשי רשויות להתנהל על הגב של הילדים שלנו", אמר יו"ר ועד ההורים, הרצל יפרח, אשר הודיע על שביתת אזהרה בבית הספר היום. "הלוואי ונתבדה, ויוכח שאין לענן הקרינה שום השפעה בריאותית, אבל בינתיים אנחנו מעדיפים להיות בטוחים עכשיו מאשר להצטער על זה בעתיד".

מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה, כי "לפני כשנתיים העירייה הציעה לעיריית כפר סבא לקיים דיונים בדבר מיקום האנטנות אך לצערנו לא היה שיתוף פעולה מצד עיריית כפר סבא באשר למציאת מקומות מוסכמים. עיריית כפר סבא העדיפה לפנות להכרעת בית המשפט, ולכן, עיריית הוד השרון מחויבת לפעול עפ"י החלטת בית המשפט וכל האישורים ניתנו בהתאם".

עוד נמסר בתגובת עיריית הוד השרון כי "הגיע לידינו השבוע מכתבה של עיריית כפר סבא בו היא מקבלת את ההצעה המקורית שהוצעה לפני כשנתיים. כאמור, כפי שגם נאמר להורי התלמידים אשר התקבלו על ידי נציגי עיריית הוד השרון בחום ובמטרה למצוא פתרון משותף בדרכים המתאפשרות עפ"י החוק, לאחר דיון עם הצוות המקצועי תינתן תשובה מסודרת לעיריית כפר סבא".

מעיריית כפר סבא נמסר כי היא תומכת במאבק התושבים וממשיכה לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת להביא לסיום הפרשה בצורה הטובה ביותר, לשביעות רצון כל הצדדים. "העירייה לא דחתה ואין בכוונתה לדחות בעתיד כל הצעה להזזת האנטנות הקיימות והמתוכננות מזרחה, כל עוד יוגדלו מרחקי הביטחון ממוסדות החינוך בעיר ותינתן הסכמה למיקום החדש מצד החברות הסלולריות. כך, העירייה הציעה בעבר מיקום חדש לאנטנה, מזרחית למיקום הנוכחי, בטווח ביטחון גדול ממוסדות החינוך. הצעה זו התקבלה ע"י החברות הסלולריות, אך למרבה הצער עיריית הוד השרון בחרה לדחות אותה, מסיבותיה שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully