וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליה בעמנואל: לסגור את ברז התקציבים

דן מרגלית

16.6.2010 / 7:53

באיחור ניכר, אבל מוטב מאוחר מאשר בכלל לא, הצביעו שופטי העליון אדמונד לוי, עדנה ארבל וחנן מלצר בפני ההורים האשכנזים מהיישוב עמנואל על שערי הכניסה לכלא.

ההתנחלות הרחוקה בלב השומרון, שידעה דווקא כמה שנים של שגשוג כלכלי יחסי, הפכה למה שהיתה ארה"ב בעיירה נשכחת מלב בשם Little Rock שאליה שלח הנשיא דווייט ד. אייזנהאואר את הצבא הפדרלי כדי לכפות את החלטת בית המשפט, שאסרה אפרטהייד נגד שחורי עור.

הלב מסרב להאמין כי יש רעי לב כאלה, ערלי לב, אטומי לב, שמסוגלים לדובב בכל הזדמנות "ואהבת לרעך כמוך" ועוד כללים יפים המצויים בשפע במורשת היהודית, ולהשפיל ולהעליב ולרמוס את כבודן של ילדות שכנות רק מפני שנולדו לאם ולאב מעדה אחרת. אפילו לא מעם אחר. רק עדה.

עכשיו מתחיל מבחן שלטון החוק

הזמן אינו מרפא את הכאב. כמי שזוכר את מנהיג ההתפרצות העדתית בוואדי סאליב שבחיפה דוד בן?הרוש ב?1959, וכמי שפגש בו לא אחת בדעוך הסערה - אני יודע היטב כי ההשפלה הזאת אינה נעלמת לעולם. היא רק מוצנעת ומוסיפה לפרפר בחדרי הלב.

עכשיו מתחיל מבחן שלטון החוק. עתה עומדים שר החינוך והשר לביטחון פנים גדעון סער ויצחק אהרונוביץ בפני הכרעה שבה לא רק צעדיהם יעידו על טיבה של הממשלה אלא גם עיתוי הביצוע. אסור למעוד. אסור למצמץ. אסור להמתין להכרעת הרבנים ומורי ההלכה והאדמו"רים בבני ברק, מפני שכדברי השופט לוי אישורם והסכמתם אינם נדרשים ומתבקשים כלל. נחוץ ביצוע יעיל, חד?משמעי, כחוק. סגירת ברז התקציבים והפעלת כוח נבונה ומרוסנת, ובתנאי שתהיה יעילה, וגם לאטום את האוזניים נוכח הצרחות שיינשאו מן הסתם ביידיש - "געוואלד".

בהגיע שעת ההכרעה התפרעו אתמול ההורים החרדים האשכנזים מעמנואל באולם בית המשפט ושרו בקול את "עוצו עצה ותופר/ דברו דבר ולא יקום", ואני מצטרף אליהם יחד עם עורך הדין אביעד הכהן שעתר נגדם בלב שלם: תופר ותסוכל כוונתם של יוזמי מרד האשכנזים בעמנואל, ועמנו האל.

  • עוד באותו נושא:
  • עמנואל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully