וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "אין מקום בדמוקרטיה לזלזול בבג"ץ"

גלעד גרוסמן, פנחס וולף וגיל סימה

16.6.2010 / 0:10

סערה במערכת הפוליטית על רקע החלטת בג"ץ בעניין בית הספר לבנות בעמנואל. בעוד יו"ר קדימה הגנה על ההחלטה, בציבור החרדי הבטיחו לנקוט בשורה של צעדי מחאה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

המערכת הפוליטית סוערת על רקע החלטת בג"ץ אתמול (שלישי), כי ההורים האשכנזים ששלחו בעבר את בנותיהם למגמה החסידית בבית הספר לבנות בעמנואל, ומסרבים בניגוד להחלטת בית המשפט לשלוח כעת את בנותיהם למגמה המשולבת, יישלחו לשבועיים מאסר בגין ביזיון בית המשפט. עונש המאסר ייאכף אם לא יודיעו ההורים בכתב לבית המשפט עד מחר על כוונתם לקיים את ההחלטה הקודמת של בית המשפט לשלוח את בנותיהם למגמה המעורבת.

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה), אמרה בכנס בנתניה שיש לכבד את הכרעות בג"ץ. "בדרך לכאן שמעתי כי ישנה קבוצה של אנשים שאומרת מראש כי היא לא מתכוונת לקבל את הכרעת בג"ץ. אין מקום לאמירות כאלה במדינה דמוקרטית. אני לא חסידה של התערבות בג"ץ בכל הנושאים, אך כשההנהגה הפוליטית והמדינית לא מקבלת החלטות שמבוססות על הערכים של מדינת ישראל, לבג"ץ אין ברירה אלא להכריע. אני מאמינה שבמדינת ישראל יש מקום לעולם הישיבות לצד עולם ההשכלה, אך אסור שהאחד יבוא על חשבון השני ויפלה אותו".

מנגד, יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס אמר, כי "פסיקות הבג"ץ נגד הציבור החרדי מחריפות והולכות. שליחת ההורים לכלא מזכירה משטרים אפלים. רק ברוסיה הבולשביקית היו נשלחים הורים לכלא בעוון חינוך יהודי. אנו מחזקים ומגבים את ההורים. נתייצב עימם בשערי הכלא".

הרב אברהם לוריא, מאנשי ישיבת סלונים הצטרף להתקפה על ההחלטה, ואמר, כי "בג"ץ קיבל החלטה שערוריתית. שופטי בג"ץ הכריזו היום מלחמה על חופש הפרט של הציבור החרדי". באתר האינטרנט החרדי "כיכר השבת" נאמר, כי בחסידות לא מתכוונים ליישם את המלצת בג"ץ. רגע אחרי פסק הדין, הודיעו נחרצות: "נלך בהמונינו לבית הכלא. לא נוותר על חינוך הטהור של בנותינו". כמו כן, לפי האתר, בחסידות סלונים מתכננים מפגן מחאה ענק שיתקיים ביום חמישי. בתום ההפגנה יצעדו ההורים לכלא. מי שילווה אותם בדרך לתא המעצר יהיו גדולי תורה וחסידות, ובהם גם האדמו"ר מסלונים שיצעד בראש.

עדכון ראשון: 21:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully