וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי: המהגרים הופכים ילדיהם למגן אנושי

פנחס וולף ואורי ערן

15.6.2010 / 19:16

שר הפנים הציג בכנסת את עמדתו בסוגיית מהגרי העבודה. לדבריו, "אין לי שום כוונה להקל במאבק מול תופעת העובדים הזרים, שהפכו את ילדיהם למגן אנושי בפני סכנת הגירוש"

עובדים זרים לא חוקיים משתמשים בילדיהם כמגן אנושי כדי שלא יגורשו מהארץ – כך משתמע מדברים שאמר יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, במליאת הכנסת. ישי הזכיר כי כאשר שימש כשר העבודה והרווחה לפני 15 שנה הוא ביקש להילחם בהגעת העובדים הזרים לישראל, משום שכבר אז הוא העריך שמספרם יגיע למאות אלפים בתוך מספר שנים.

"היו יפי נפש שאמרו שהתופעה לא תגדל כל כך", אמר ישי. "נאבקתי בצמצום העובדים הזרים. היום כולם גיבורים לומר 'לגרש את העובדים הזרים הלא חוקיים', אבל יש להם ילדים. ואז שואלים: 'מה אתה עושה עם הילדים?' ההורים הפכו את ילדיהם למגן אנושי. אני רוצה שעם ישראל יידע מי איכפת לו מהמדינה, ומי מנסה להתיפייף. לא ייכנסו כולם. מי שמוכר כפליט - מדינת ישראל תכיר בו כפליט. אבל אין לי שום כוונה להקל מול תופעת העובדים הזרים בכלל. מדינת ישראל היא מדינת חוק. יש סדר, אל תהפכו את הילדים למגן אנושי".

בנוגע למסתננים מסודן ואריתריאה אמר השר, כי "אין לי שום כוונה לפתוח את השערים בגבול הדרומי לכל אותם מסתננים. צריך להפריד בין מסתננים, ובין מבקשי מקלט ופליטים. רוב המסתננים מסודן ומאריתריאה לא פליטים. רובם ככולם רוצים לבוא לכאן כדי לחיות ולהתפרנס כאן. אנחנו לא מדינת הגירה לכל דורש. ככל שהמצב הכלכלי בישראל ישתפר יבקשו לבוא לכאן יותר. אפעל בכל כוחי לעצור את הסחף הזה".

ישי סיכם ואמר, כי "ההסתננות היא תופעה קשה, מסוכנת ומאיימת על מדינת ישראל ועל הזהות היהודית של המדינה. צריך לא לתת להם לעבוד כאן. צריך להחליט שפליט שמגיע לישראל לא יוכל לעבוד. אוטומטית זה יפחית את מספר המסתננים ב50-60 אחוז. אני לא חושש לשלוח את כולם בחזרה לארצם. זה קשה, מורכב ומסובך, אבל זה דבר מתבקש, אבל לכך צריך התגייסות של כל משרדי הממשלה".

"עוסקים בהפחדה"

אלישבע מיליקובסקי, פעילה בארגון א.ס.ף (ארגון סיוע לפליטים) מסרה לוואלה! חדשות את תגובתה לדברי השר ישי. לדבריה, "מדינת ישראל מכירה בכך שאסור לגרש מבקשי מקלט מסודן ואריתריאה לארצות מוצאן, אך היא לא מוכנה לתת להם את האפשרות לקבל מעמד של פליטים. לכן הם חיים בארץ ללא מעמד וללא זכויות בסיסיות".

מיליקובסקי הוסיפה, כי "מצד אחד, המדינה מכירה בכך שאסור לגרש אותם, ומצד שני אין להם זכויות, כי הם לא יכולים לעבור את התהליך הפורמאלי להוכחות מעמדם כפליטים. נוצר מצב אבסורדי בו הפליטים מקבלים מסמך שמגן עליהם מפני גירוש, אבל לא מקבלים זכויות, בגלל שהם לא יכולים להוכיח שהם פליטים".

"בנוגע לנתונים עצמם, קיימת הטעייה. חברי הכנסת והשרים עוצמים את עיניהם אל מול המספרים האמיתיים. הם עוסקים בהפחדה והסתה נגד הפליטים, וזורקים נתונים לא מבוססים בכדי להסית את הציבור נגד הפליטים", טוענת מיליקובסקי.

לדבריה, "משרד החוץ מדייק בנתונים שהוא מעביר לנציגות האו"ם לפליטים, מטעמים של דיפלומטיה. 90.4% מהמסתננים מוגדרים על ידי משרד החוץ כפליטים, ואלה הנתונים הנכונים. כך, כלפי פנים שר הפנים אומר שהם לא פליטים, אבל כלפי חוץ נותנים את הנתונים האמיתיים, לפיהם הרוב הם אכן פליטים. המחויבות המוסרית הבינלאומית שלנו, בתור מדינה יהודית, היא לקלוט ולסייע אנשים שברחו בגלל חשש לחייהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully