וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה הודיע: אחקור את המשט לעזה

15.6.2010 / 16:39

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס לא מסתפק בהקמת ועדת טירקל לחקירת אירועי המשט לעזה. היום הודיע לוועדה לביקורת המדינה בכנסת שבכוונתו לבחון את "קבלת החלטות הממשלה, נושאי ההסברה והמודיעין". הביקורת לא תעסוק בסוגיות מבצעיות

אחרי ועדת טירקל, הודיע היום (שלישי) גם מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס שבכוונתו לחקור את אירועי המשט לעזה. היום (שלישי) פנה המבקר במכתב אל ח"כ יואל חסון (קדימה), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה לאחר שהוועדה דנה בבדיקת אירועי המשט, והודיע לו על מתווה הביקורת.

"הביקורת תעסוק בנושאי דרכי קבלת החלטות בממשלה, בדיקת נושאי ההסברה והמודיעין. דו"חות המעקב יעסקו בהיערכות ובפעילות של הגופים המבוקרים לפני, בזמן ואחרי הפעולה הימית (המשט הטורקי)", כתב המבקר.

"לא נעסוק בעצם הפעולה המבצעית של הכוחות הלוחמים הנמצאת בתחקירים פנימיים בצה"ל, ובנושאים משפטיים שהם בטיפולה של הוועדה שהוקמה בהשתתפות בין-לאומית על ידי הממשלה", סיכם לינדנשטראוס.

"החור השחור בביקורת - יואר"

ח"כ יואל חסון, הגיב על פניית המבקר ואמר כי החלטתו לבדוק את התנהלות הדרג המדיני בפרשת המשט לעזה היא "החלטה במקום הנכון ובזמן הנכון, היות שהממשלה לא נתנה לוועדת טירקל מנדט לבחינת דרך קבלת ההחלטות של הדרג המדיני, נושאי ההסברה והמודיעין".

"חור שחור זה מואר עתה בצורת ביקורת של מבקר המדינה, שהוא מוסד הזוכה לאמון ציבורי רב והגוף בעל הכלים המתאימים לערוך ביקורת מסוג זה, כפי שעשה בעבר במקצועיות ובאחריות. בדיקת מבקר המדינה תאפשר לחשוף את הכשלים בתהליך קבלת ההחלטות של הדרג המדיני ותסייע למנוע אירועים דומים בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully