וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בגין מזהיר מפני ההסלמה בטונים בכנסת

15.6.2010 / 15:56

בדיון שעסק ביחסי ערבים ויהודים בכנסת הזהיר השר בני בגין מפני הסלמה בטונים במשכן: "אני מדבר על היכולת לחיות יחדיו. יותר מדי דברים בסיכון אם הרטוריקה הזו תשתלט על חיינו"

השר בני בגין (ליכוד) תקף היום (שלישי) בחריפות את העימות בין חברי הכנסת היהודים לערבים לפני כשבועיים, כאשר ח"כ חנין זועבי (בל"ד) נאמה במשכן לאחר השתתפותה במשט לעזה.

במהלך מושב מיוחד על אירועי המשט, ביום עיון שארגנו בין היתר "הפורום להסכמה אזרחית" ועמותת "סיכוי", אמר בגין כי "לעיתים הנסיבות מאוד מקשות והביטויים הנשמעים מאוד קשים. יש הסלמה בטונים ובדיבורים. עד שהגענו לפני שבועיים לאותו מחזה נורא ואיום במליאת הכנסת".

"אני מדבר על היכולת לחיות יחדיו. יותר מדי דברים עומדים בסיכון אם הרטוריקה הזו תשתלט על חיינו, על הוועדות, על המליאה. לפעמים אנשים במקום לדבר לעניין מדברים אל המצלמה. אני לא אוהב להיות בעמדה שבה אני מתייחס במעין פטרונות. אני לא רוצה להטיף. אני מבקש, משום שאחרת יהיה לא טוב. הצלילים הצורמים מאוד מאוד מקשים", הזהיר השר בגין.

הנכדים של כולנו יחיו כאן

בגין דיבר בפורום המשותף לערבים ויהודים, ובחר לפתוח את דבריו בצורך להכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. לדבריו, "מדינת ישראל היא מדינתו של ישראל שהוא שם נרדף לעם היהודי, זהו שם נוסף שנוסף ליעקב אבינו. במקום לקרוא לה 'מדינת היהודים' היא נקראה 'מדינת ישראל'".

"השם הזה מבטא גם את התוכן: זוה מדינת הלאום של העם היהודי, היא מדינתם של כל היהודים בעולם. יהודי עולה ארצה הוא מתאזרח. אין עוד מדינה כזו בעולם. המדינה הזו קמה אחרי 1900 שנה של גלות היהודים שבהם היו בני חסות. ההחלטה הזו לא תשתנה, היסוד של המדינה הזו איננו עומד להשתנות".

"אך יש מקום נרחב לבני לאומים אחרים על יסוד שוויון זכויות, אין סתירה בין השניים", הוסיף בגין. "שוויון הזכויות הרצוי איננו מתקיים בכל רגע. זה מטיל עלינו חובה להיות יותר חרוצים בניסיון לממש את המגמה הזאת. יש חובה להושטת היד, לגלות אחריות, לפעול ביוזמה כדי לקדם בודדים או ציבור שצריכים לזכות לשוויון הזדמנויות. אנחנו כאן, כולנו כאן, כל הנכדים יחיו כאן. זה מטיל על כולנו מידה רבה של אחריות למצות את האפשרות לחיות בשקט".

  • עוד באותו נושא:
  • בני בגין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully