וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין: "חמאס פועל לרכוש קרקעות בירושלים"

15.6.2010 / 16:09

ראש השב"כ אמר בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "גורמי הכוח הפועלים בעיר - חמאס, פתח והתנועה האסלמית - מתחרים על נוכחות בשטח ובחמאס פועלים לרכישת קרקעות"

ראש השב"כ יובל דיסקין התייחס הבוקר (שלישי) לנעשה בירושלים ואמר כי גורמים פלסטינים הפועלים במזרח העיר מנסים לרכוש קרעות בשטחי הבירה.

במהלך סקירה שערך בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת אמר דיסקין: "גורמי הכוח המרכזיים הפועלים בירושלים הם: חמאס , פתח והתנועה האסלמית. הם מתחרים על ההשפעה והנוכחות בשטח. האסטרטגיה של הרשות מכוונת להכשיר את השטח לקראת משא ומתן הדדי ובניית מדינה פלסטינית. בחמאס פועלים בתחומי ה'דעווה' (ארגוני הצדקה) וברכישת קרקעות בשטחה המוניציפלי של העיר".

בהתייחסו לאפשרות להסיר את המצור על רצועת עזה עמר ראש השב"כ: "פתיחת התווך הימי והאפשרות לבנות לחמאס נמל ברצועת עזה – זו פרצה ביטחונית ענקית והתפתחות מסוכנת לישראל, למרות בדיקות ביטחוניות בינלאומיות בדרך".

במענה לשאלת אחד מחברי הכנסת באשר לעמדתו על נושא ההקלה בסגר לעזה, אמר דיסקין כי, "אין משבר הומניטרי ברצועה. אם תהינה הקלות בהעברת הסחורות מישראל - אין בעיה. ההברחות המסכנות את ביטחונה של ישראל מתקיימות דרך המנהרות בסיני".

בנושא ההברחות מסיני אמר דיסקין כי חצי האי מהווה מוקד משיכה לפליטי אל קאעדה מעירק המגיעים דרך ירדן, וסייעני טרור מרצועת עזה. "יש גם אנשי חיזבאללה בסיני ואחים מוסלמים. זה שטח נרחב גדול, וקשה מאוד לשלוט בו ולשלוט על כניסת גורמים חיצוניים פנימה. ההברחות מסיני זה חלק אינטגרלי משגרת החיים, והן משמשות מקור פרנסה מרכזי עבור הבדווים תושבי המקום". דיסקין הוסיף כי כלל אמצעי הלחימה המוברחים לרצועת עזה מרוכז בסיני טרם הברחתו לרצועה.

במהלך הישיבה שאל ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) את ראש השב"כ כיצד פועל הארגון שהוא עומד בראשו מול האנרכיסטים משמאל. דיסקין השיב כי "אנחנו פועלים נגד האנרכיסטים בדיוק כפי שאנחנו פועלים נגד הכהניסטים. כל מי שהוא קיצוני ודוגל באלימות, אנחנו מתעניינים בו ואוספים אינפורמציה עליו" תשובתו של דיסקין העלתה את חמתו של בן ארי שהשיב: "אתה משיב לי פה בהקנטה? הכהניסטים לא פעלו נגד המדינה ולא מסרו סודות מדינה. איך אתה לא מתבייש?".

(עדכון ראשון: 11:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully