וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום: האם באמת אין פרטנר?

יהושוע סובול

15.6.2010 / 7:44

פנייתו של ראש ממשלת ישראל לאזרח האמריקני אלן דרשוביץ כדי שיואיל בטובו לייצג את ישראל באו"ם כמוה כהכרזה פומבית על פשיטת הרגל של מדיניות ממשלת ישראל, שהביאה לבידודה של ישראל בעולם. יש בישראל פרקליטים מוכשרים ומבריקים לא פחות מדרשוביץ, ובהם רבים ששולטים באנגלית לא פחות מנתניהו. אבל אם אין בכל ישראל אדם שמסוגל להגן באו"ם על מדיניות ממשלתו, כנראה המדיניות הזאת איננה בת הגנה.

אף שדרשוביץ הוא סנגור מסור של ישראל, הוא דחה את פניית נתניהו. כנראה הוא מודע לכך שאפילו פרקליט חריף כמוהו לא יצליח להצדיק את המדיניות הנוכחית של ישראל. אין פרקליט בעולם שיכול לבטל את החוק הבינלאומי שאוסר הקמת יישובים לאזרחי מדינה כובשת בתוך שטח כבוש. אין פרקליט בעולם שיכול להצדיק הטלת מצור על אוכלוסייה של מיליון וחצי בני אדם והפיכתם לקבצנים שחיים מנדבות על ידי יצירת אבטלה מפלצתית ומניעה אבסורדית של הכנסת מוצרים כמו פסטה וכוסברה, ועוד מאות פריטים אחרים, בנימוקים של ביטחון.

שנים על גבי שנים חוזרים באוזנינו על הטיעון שאין לישראל פרטנרים לשלום. מאז תוכנית השלום הסעודית העולם לא קונה עוד את הטיעון הזה. לא משום שאיננו יודעים למכור אותו, אלא משום שלכל בר דעת, בישראל וברחבי העולם, ברור שהטיעון הזה איננו אמת. לכל בר דעת בעולם ברור שטיעון ה"אין פרטנר לשלום" נועד אך ורק להצדיק את המשך שליטתה של ישראל בשטחים שכבשה לפני 43 שנה, וזאת כדי להמשיך ליישב בשטח הכבוש עוד ועוד אזרחים ישראלים בניגוד לחוק הבינלאומי.

גם דרשוביץ לא יוציא אותנו מהמבוי הסתום

האמת היא שבכל העולם אין לישראל פרטנר להמשך הכיבוש, אין לישראל פרטנר להמשך שליטתה ב?4 מיליון פלסטינים ושלילת זכותם לעצמאות לאומית, אין לישראל פרטנר להמשך מדיניות ההתנחלות בשטחים, אין לישראל פרטנר לכבישי ההפרדה בגדה, להפקעת קרקעות ולגדיעת מטעי זיתים, ואין לישראל פרטנר להמשך המצור ההרסני על אוכלוסייתה האזרחית של עזה. הדה?לגיטימציה שישראל עושה לפרטנר הפלסטיני חוזרת אלינו כבומרנג בצורת סכנה מוחשית לדה?לגיטימציה של ישראל.

ביום שממשלת ישראל תעשה סיבוב פרסה מהמבוי הסתום שאליו גררה אחריה את המדינה, ביום שממשלת ישראל תוותר על שליטתה במרחב המחיה הקטן שעליו חיים כיום 4 מיליון פלסטינים תחת שלטון כיבוש ישראלי, ביום שישראל תהיה מוכנה באמת ובתמים לממש את הצהרותיה בדבר נכונותה לשלום על בסיס שתי המדינות לשני העמים - אז יתברר שכשם שאין לישראל פרטנר להמשך הכיבוש, יש לה פרטנרים רבים לשלום במזרח התיכון ובעולם כולו.

את המהפך הזה, את היציאה למרחב מהמבוי הסתום שאליו הביאה אותנו מדיניות הבידוד של הממשלה הנוכחית, לא יכול לעשות שום פרקליט, כולל דרשוביץ. את המהפך הזה יכולים לחולל רק אזרחי ישראל, אם אכן ירצו לצאת מהמבוי הסתום, ואם יתבעו זאת מנציגיהם הנבחרים. יש בכנסת רוב למהלך הזה שיציל את ישראל ממחריביה. למרבה הצער, הרוב הזה שקיים בכנסת לא מתבטא בהרכב הרה האסון של הממשלה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully