וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצר המתוקשר הסתיים בשחרור מחוסר ראיות

איילה חננאל

15.6.2010 / 6:03

לאחר מעצר מתוקשר בתום מצוד של שנתיים, שוחרר אמש ג'קי יזדי שנעצר בחשד שהיה מעורב בניהול רשת לסחר בנשים. פרקליטו: "במשטרה נאלצו להתמודד עם כך שאין להם ראיות והוכחות לחשדות שייחסו לו. למעצר הזה לא היה כיסוי"

המעצר המתוקשר הסתיים בקול ענות חלושה. ג'קי יזדי, בן 61, המוגדר כסרסור מספר אחת בתל אביב, נעצר בשבוע שעבר בתום מצוד של שנתיים, בחשד כי נטל חלק ברשת חובקת עולם לסחר בנשים. המשטרה, שהתגאתה במעצר, ייחסה ליזדי גם עבירות אונס וכליאת שווא של שתי נשים שעבדו אצלו, מעשים אותם טען כי ביצע לפני כשמונה שנים. עם זאת, אתמול הוא (שני) שוחרר ממעצר, ללא כל הגבלה, עקב חוסר ראיות.

במהלך הדיון בהארכת מעצרו של יזדי, שנערך בשבוע שעבר בבית משפט השלום בתל אביב, טענו נציגי ימ"ר ת"א כי בשנת 2002 יזדי אנס וכלא שתי נשים שעבדו אצלו. בנוסף, טענה המשטרה כי בין השנים 2009-2000, נטל יזדי חלק ברשת סחר בנשים שבראשה עמד רמי סבן, חקלאי ממושב מגדים. הרשת ייבאה, לדברי המשטרה, נשים מארצות מזרח אירופה וכפתה עליהן לעסוק בזנות. המשטרה טענה, כי כוונתו של יזדי היתה להקים מועדון בקפירסין, אליו יובאו הנשים בטענה שיש בהו צורך ברקדניות.

עוד טענו נציגי המשטרה כי יזדי נמלט מידיהם במשך כשנתיים לאחר שבעת חשיפת הרשת ומעצריהם של יתר החברים בה, העומדים היום בפני כתבי אישום, הוא נמלט לחו"ל בזהות בדויה ושב לארץ רק באחרונה וכי גם בעת מעצרו שאירע יום שני שעבר סמוך לביתו שברמת גן, הוא ניסה להזדהות באמצעות מסמכים מזויפים ושם בדוי.

שוחרר ללא הגבלה

יזדי הכחיש את טענות המשטרה כי נמלט מהארץ ואמר כי כלל לא ידע כי הוא מבוקש. "כאשר המשטרה פרסמה שנמלטתי הייתי בירושלים, למדתי תורה בישיבה של הרב ברלד וחשבתי ששכחו, אחר כך חזרתי לביתי ברמת גן ומאז אני שוהה שם. כל הזמן הייתי בארץ ולא ברחתי לחו"ל", הוא אמר. בנוגע לחשדות המיוחסים לו, אמר יזדי "מה שהיה לפני 15 שנה בשנות ה-90 שימו מאחור, מזה 10 שנים שאינני עוסק בתחום וחזרתי בתשובה ומשנת 98 כל הזמן מנסים לייחס לי את אותן החשדות, אונס סחר בנשים וכו'. אני לא הבאתי נשים ארצה ולא סחרתי באיש. אני בכלל לא מכיר את רמי סבן וכל האנשים האלה".

גם פרקליטו של יזדי, עו"ד ישראל קליין, הכחיש את החשדות המיוחסים ליזדי וטען כי,"לגבי המקרה של שתי הנשים, הרי מדובר בחשד שבגינו כבר חקרתם אותו בשנת 2002 ואילו לגביי החשד השני של הקמת המועדון בקפירסין, מדובר בקרקע שיזדי התעניין ברכישתה לפניי כשלוש שנים, אך העסקה לא יצאה לפועל ולא הוקם שום מועדון".

מעצרו של יזדי הוארך בתחילה בשבוע ימים. ביום חמישי האחרון, יומיים בלבד לאחר שהוארך מעצרו, הפעם מבלי לקרוא לנציגי התקשורת, ניגשו חוקרי הימ"ר לבית המשפט השלום וביקשו לשחרר את יזדי לחמישה ימי מעצר בית. בפתח הדיון ציינו נציגי המשטרה כי הבקשה לשחרורו של יזדי מוגשת "לאחר שהיינו בפרקליטות וקיבלנו מהם הנחיה להמשיך את החקירה כשהחשוד במעצר בית". פרקליטו של יזדי שהתנגד לבקשה טען, כי "המתווה האמתי ונקודת הכובד הוא בהחלטת הפרקליטות על שחרור, הבקשה למעצר בית היא מלאכותית. עצם העובדה שהפרקליטות מסכימה לשחרור מעידה שהם אינם מוכנים כרגע להמשיך לכתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים".

בית המשפט קיבל את בקשת המשטרה ושלח את יזדי לחמישה ימי מעצר בית בביתו ברמת גן, תוך שהוא מתיר לו לצאת לתפילות בבית הכנסת הסמוך לביתו. אתמול אמור היה יזדי להיות מובא להארכת מעצרו השנייה, אלא שהפעם נציגי המשטרה לא טרחו אפילו להביאו לבית המשפט, ויזדי שוחרר לביתו ללא כל הגבלה. בתגובה לשחרורו של יזדי אמר קליין כי "במשטרה נאלצו להתמודד עם כך שאין להם ראיות והוכחות לחשדות שייחסו לו והרעש הגדול שליווה את מעצרו, התפוגג, כי לא היה למעצר הזה כיסוי מלבד טענות ממוחזרות משנים קודמות".

יזדי התפרסם בשל בעלותו על מועדון החשפנות לשעבר "הטרופיקנה" בבורסת רמת גן, מועדון חשפנות שהיה לאורך שנים היעד מספר אחד של מחלק המוסר במשטרה. ג'קי וגולן יזדי, אב ובנו, מוגדרים כמבוקשים על ידי המשטרה מאז ספטמבר 2009 אז התבקשו להיחקר כחשודים העיקריים בתיק סחר הנשים בו היה מעורב רמי סבן שנחשף ביוני 2009, במסגרתו מכרו החשודים עשרות נשים תמורת מיליוני שקלים.

על פי החשד, יזדי נטל חלק ברשת סחר בנשים בה היה שותף גם רמי סבן, אשר נגדו הוגש בחודש מרץ האחרון לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום המייחס לשניים עבירות של סחר בנשים לעיסוק בזנות, החזקת מקום לשם זנות, סרסרות, תקיפה, איומים ועבירות נוספות.הרשת נחשפה בעקבות חתימת הסכם עד מדינה עם מי שהיה לו חלק מרכזי באימפריית הזנות של החבורה.

מכתב האישום שהוגש נגד סבן עולה כי יזדי וחבורתו החזיקו בין השנים 1999-2004, 12 מקומות לעיסוק בזנות בתל אביב וברמת גן, ובין 2005-2006 ניהלו משרדים להזמנת שירותי מין בטלפון בתל אביב. מכתב האישום עולה כי הם הבריחו לארץ דרך מצרים מאות נשים ממדינות חבר העמים לשם מכירתן למכוני ליווי שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully