וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משא ומתן לעסקת טיעון במשפט ארז אפרתי

גלעד גרוסמן

14.6.2010 / 21:12

פרקליטי מאבטח הרמטכ"ל לשעבר, הנאשם בניסיון אונס בת"א לפני כחצי שנה, מנהלים מגעים עם הפרקליטות בניסיון להגיע להסדר טיעון. בפרקליטות סירבו להתייחס לדברים

הפרקליטות ועורכי דינו של מאבטח הרמטכ"ל לשעבר, ארז אפרתי, הנאשם בניסיון אונס בנסיבות מחמירות של צעירה בחניון רידינג סמוך לנמל תל אביב לפני כחצי שנה, מנהלים מגעים בניסיון להגיע להסדר טיעון. מחר אמורה הצעירה להעיד נגד אפרתי, עם פתיחת שלב ההוכחות במשפטו. בפרקליטות סרבו להתייחס לפרטים.

חתימה על הסכם מותנית בהסכמתה של המתלוננת, שצפויה לדרוש הרשעה בעבירה חמורה ועונש משמעותי. במידה שהצדדים לא יגיעו להסכמה עד הבוקר, תעלה מחר המתלוננת על דוכן העדים, כדי להעיד נגד אפרתי.

עו"ד טלי אייזנברג, ממרכז נגה לנפגעי עבירה בקריה האקדמית אונו, המייצגים את המתלוננת, מסרה בתגובה כי "מדובר באירוע חמור, קיצוני באלימותו ונדיר באופיו. מצב בו אישה מותקפת באכזריות רבה בפינת רחוב בת"א על-ידי אדם זר הוא מצב נדיר, שבית המשפט נדרש להתייחס אליו בהתאם. המתלוננת נחושה בעמדתה כי על הנאשם להיות מורשע במעשים החמורים אותם ביצע בגופה ולהיענש בהתאם בגינם. בין אם הדברים ייעשו בהסדר או בהליך הוכחות, הדרישה מבית המשפט היא לתת את הדעת למאפייניו הייחודיים של האירוע ולדאוג כי הנאשם יתן את הדין על מעשיו".

הודה בכל סעיפי האישום

אפרתי הודה בכל סעיפי האישום שהוגשו נגדו בבית המשפט המחוזי בתל אביב. הוא הואשם בניסיון אינוס בנסיבות מחמירות, ניסיון לבצע מעשה סדום, תקיפה הגורמת חבלה של ממש ותקיפה בכוונה לבצע פשע ואיומים. עם זאת, פרקליטיו של אפרתי, עורכי הדין בני וקרן נהרי טענו בדיון כי אפרתי היה במצב של "הרעלה פתולוגית" לאחר ששתה אלכוהול מזויף שגרם לו להזיות. בנוסף, טוענים הפרקליטים כי ביכולתם להמציא חוות דעת שיגבו את גרסתם. עורכי הדין לא הכחישו כי נמצאו שרידי DNA של אפרתי על גופה של המתלוננת אך ישנה מחלוקת האם מדובר בזרעו.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ורד אנוך מפרקליטת מחוז תל אביב, הגיעה המתלוננת בחודש נובמבר האחרון לחניון רידינג סמוך לנמל ת"א, שם הבחינה שאפרתי, בן 30 מעפולה, עוקב אחריה. היא ניסתה להיכנס למכוניתה ולהימלט, אולם הוא פתח את דלת הנהג וגרר אותה לעבר הירקון. הוא איים עליה שאם תצעק, הוא יהרוג אותה. לאחר מכן, נטען, השכיב אותה בכוח בין שיחים שעל גדות הירקון, חנק אותה ואיים שיהרוג אותה.

לאחר מכן הוא הפשיט אותה וניסה לבצע בה מעשה סדום ולאנוס אותה, אך ללא הצלחה. היא המשיכה לזעוק לעזרה, ואז הכה אותה אפרתי בראשה עד שהכרתה התערפלה. עוברי אורח שהגיעו למקום שמעו צעקות, הבחינו במאבטח עומד, רוכן מעל המתלוננת העירומה. הוא סתם את פיה בידו, סיפר כי מדובר בחברה שלו, אך היא צעקה שאינה מכירה אותו, ואז הכה אותה שוב. לאחר מכן ניסה אפרתי להימלט מעוברי אורח שהגיעו למקום. הם רדפו אחריו, והוא הסתתר בין שיחים מתחת לגשר, עד שהגיעו שוטרים ועצרו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully