וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפרדה בעמנואל: "לא יכפו עלינו איך ללמוד"

גיל סימה

15.6.2010 / 0:04

לקראת הדיון בבג"ץ בנוגע למעמדן של תלמידות בית הספר 'בית יעקב' בעמנואל, אמר נציג הורי תלמידות המגמה החסידית כי "הציבור החילוני מנסה לכפות עלינו את אורח חייו"

מתח רב שורר ביישוב החרדי עמנואל, לקראת הדיון שיתקיים היום (שלישי) בבית המשפט העליון בנוגע למעמדן של תלמידות בית הספר "בית יעקב". מדובר בתלמידות שלומדות מחוץ ליישוב, מאז פסיקת בג"ץ מלפני כשלושה שבועות, שהורתה לאחד את המגמות בבית הספר ובכך למנוע הפרדה על רקע עדתי. עיקר הדיון מחר יתמקד בבקשתם של חסידי סלונים המבקשים לאפשר למוסדות החינוך שלהם מעמד של מוסד "פטור", אשר לא חייב בתקצוב ממשרד החינוך. נוכח ההתפתחויות האחרונות, מבקשים חסידי סלונים לאפשר לבנות המגמה האשכנזיות לעבור וללמוד אל מחוץ ליישוב.

"אף אחד לא יכול לכפות עלינו איך ומה ללמוד" אמר לוואלה! חדשות יצחק ויינברג, נציג הורי תלמידות המגמה החסידית בבית הספר. "הציבור החילוני מנסה לכפות עלינו את אורח חייו ולזה אנחנו לא מסכימים. כבר הרבה זמן יש ויכוח עמוק מאוד בתוך הציבור החרדי כשעיקרו האם לקחת כסף מהמדינה ולהיות תחת פיקוחה כשהטענה של כל אותם מתנגדים הייתה שביום מן הימים יתערבו לנו בחינוך ובמידה מסוימת זה מה שקרה בעמנואל".

ויינברג מודה שיותר ויותר מסתמנת "נטייה" בקרב מוסדות החינוך של החסידות להיהפך לגוף עצמאי לחלוטין אשר אינו מתוקצב על ידי משרד החינוך אך גם לא נתון תחת אחריותו ופיקוחו. תהליך היפרדותה של חסידות סלונים מהאחריות החינוכית של המדינה משפיע גם על חצרות חרדיים אחרים, כשגורם המשמש כחבר בהנהלת מוסדות החינוך התורניים של אחת מחצרות אלו אומר: "משרד החינוך שובר את המוסכמות ולמעשה כופה מהלכים וחשיבה שאינם תואמים את ההשקפה החרדית. זה כואב לנו לומר ואולי גם בסופו של דבר להיפרד מהמערכת החינוכית שהיינו קשורים אליה אבל התחושה היא של נבגדות". עוד אמר אותו גורם: "אנחנו לא רוצים להצטרף לקבוצות הקיצוניות של המגזר החרדי אבל המדינה כופה עלינו את זה".

בינתיים, מנסה ויינברג להשקיט את הרוחות, כשלדבריו המטרה של מוסדות החינוך של החסידות היא להמשיך ולהיות תחת חסותה של המדינה על כל המשתמע מכך אך "אם לא תהיה ברירה נכיר במציאות אחרת". במשרד החינוך הסתפקו בהתייחסות לקונית לנושא ואמרו שהם פעלו ויפעלו גם בעתיד בהתאם להנחיות בג"ץ.

(עדכון ראשון: 21:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully