וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "התקדמות של ממש בין ישראל לרשות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.6.2010 / 16:58

גורמים המקורבים לצוות המו"מ הפלסטיני מסרו לאתר "קודס-נט", כי בשיחות הקרבה עם ישראל חלה התקדמות משמעותית בנושא הגבולות והביטחון

האם בצל הדרישה להסיר את המצור מעזה, מתנהל מו"מ רציני בין ישראל לפלסטינים? גורמים המקורבים לחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, מסרו היום (שני) לאתר החדשות הפלסטיני "קודס-נט", כי בשיחות הקרבה בין הצדדים "הושגה התקדמות של ממש בנושא הגבולות והביטחון". לדבריהם, מקורות בלשכתו של ראש הממשלה מסרו כי נתניהו מוכן בכל עת להיפגש עם אבו מאזן במטרה להכריז על מעבר לשיחות ישירות בין הצדדים.

"נתניהו הודיע כי הוא מוכן להיפגש עם אבו מאזן בכל עת שירצה", טענו המקורות. לדבריהם, עריקאת מנהל "משא ומתן קשה" עם ישראל, אך במהלכו הושגו הסכמות רבות על נושאים מהותיים רבים בנוגע לגבולות והביטחון.

המקורבים לעריקאת אמרו עוד כי לאור ההסכמות בין הצדדים, הם יכריזו בקרוב כי הם עוברים למשא ומתן ישיר. "יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ממתין שישראל תוכיח כוונות טובות בכל הנוגע לשיפור חיי היומיום של הפלסטינים והמצור על רצועת עזה. רק לאחר מכן הוא יסכים לעבור למשא ומתן ישיר ולהיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו", הוסיפו.

לפני כשלושה שבועות דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל", כי הפלסטינים אמרו לשליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל שהם מוכנים לוויתורים גדולים בסוגיית הגבולות. על פי הדיווח, הפלסטינים אמרו כי הוויתורים יהיו גדולים יותר מאלה שהוסכמו בעבר במשא ומתן עם רה"מ הקודם, אהוד אולמרט. לדברי הגורמים, הפלסטינים אמרו למיטשל כי יהיו מוכנים להציע אותו גודל של שטח לסיפוח ישראל, כפי שהוצע בשיחות השלום עם אולמרט ב-2008. הם הוסיפו כי ישקלו להכפיל את השטח מהגדה שיועבר לישראל במסגרת חילופי השטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully