וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זועבי: לא אשתף פעולה עם ועדת טירקל

ניר יהב ופנחס וולף

14.6.2010 / 11:54

חברת הכנסת מבל"ד שנטלה חלק במשט לעזה הודיעה כי לא תסייע לוועדת הבדיקה שהקימה הממשלה. לדבריה, "מטרת הוועדה היא לנקות את ישראל מאשמתה בפעולה נפשעת". ח"כ א-סנע: זו ועדה לכיסוי תחת

חברי כנסת ערבים מתחו היום (שני) ביקורת על הרכב הוועדה לבדיקת המשט לרצועת עזה ועל המנדט שניתן לה. לטענתם, הוועדה בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל אינה אלא ועדת טיוח, שתצדיק את מעשי ישראל.

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר כי ועדת הבדיקה היא "ועדת כיסוי תחת ולא ועדת בדיקה". לדבריו, הרכב הוועדה "מעורר תמיהות ותהיות לא פחות חמורות מההחלטה השלומיאלית להשתלט על משט החירות". הוא קרא להקים ועדה שתחקור את דרך הקמת ועדה זו ואת אופן בחירת חבריה והוסיף: "זו יותר ועדה לבדיקת זכויות הגמלאים במדינה מאשר בדיקת ההשתלטות, ההשלכות המדיניות והאחריות של הדרג המדיני והצבאי לאותו מבצע כושל".

גם ח"כ חנין זועבי (בל"ד) שנטלה חלק במשט לעזה מתחה ביקורת על הרכב הוועדה ואמרה כי לא תשתף עמה פעולה."עוד בטרם הקמת הוועדה", אמרה חנין, "מטרתה היא לנקות את ישראל מאשמתה בפעולה הפיראטית, הנפשעת נגד משט החירות". לדבריה, "ישראל החליפה את גלימת מערך ההסברה הכושל בגלימה כביכול משפטית שתיכשל אף היא בבירור באמת. מנדט הוועדה, הנחת העבודה והרכבה מחזקים את עמדתנו ואת עמדת הקהילה הבינלאומית שמטרתה היא להצדיק את התוקפנות הישראלית המתבטאת במצור על עזה ובהשתלטות על משט החירות".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בתגובה להקמת הוועדה כי הממשל האמריקאי שיתף פעולה עם ממשלת נתניהו כדי לטייח את חקירת ההרג ההמוני במשט לעזה. "לא סביר שהנאשם יחקור את עצמו, ועדת חקירה בינלאומית היא המוצא היחיד והראוי", אמר טיבי.

הממשלה אישרה הבוקר את הרכב הוועדה לבדיקת המשט לרצוע עזה. בוועדה, בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס יעקב טירקל, יהיו חברים גם פרופ' שבתאי רוזן, מומחה למשפט בינלאומי, וכן האלוף (מיל') עמוס חורב, לשעבר נשיא הטכניון. עבודת הוועדה תלווה על ידי שני משקיפים זרים: חתן פרס נובל לשלום דייוויד טרימבל מאירלנד והמשפטן הקנדי קן ווטקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully