וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המועדונים נאבקים למען הסלקציה

גיל סימה

14.6.2010 / 6:01

הצעת חוק הסלקציה שתעלה הבוקר לדיון בכנסת מעוררת את חמתם של בעלי המועדונים והברים. "האלימות רק תגבר ותתפשט - שלא תגידו שלא אמרנו לכם"

לאחר שעברה בקריאה טרומית בכנסת ונידונה בוועדת השרים לחקיקה הגיע תורה של וועדת הכלכלה לדון הבוקר (שני) בהצעתו של ח"כ שלמה מולה, אשר מבקשת למנוע את תופעת האפליה הנוצרת בכניסה למועדונים וברים רק בשל הטענה המפוקפקת ל'סלקציה".

"החוק הזה לא יעבוד. הוא פשוט בעייתי מידי", אמר לוואלה! חדשות תומר מור, בעליו של מועדון 'רדיו אי.פי.ג'י.בי' ובר 'הארבעה'. מור מכיר את חיי הלילה התל אביביים מזה שנים רבות ולדבריו יש אמנם מספר מועדונים אשר מבצעים סלקציה לא חוקית אבל הרוב עושה סינון ראשוני של אותם טיפוסים בעייתיים היכולים לשמש מקור לאלימות בתוך המועדון. "יש לנו מספיק ניסיון להבחין מתי אדם מגיע למועדון כשהוא שיכור, מתנדנד כולו ואז אין ברירה- חייבים להשאיר אותו בחוץ, מה? עדיף שהוא ילך מכות בתוך המועדון?", אמר.

על פי הצעת החוק, שיטת האפליה פועלת בדרך מתוחכמת למדי כאשר אדם המבקש להיכנס למועדון נתקל בסירוב מוחלט מצד ה"סלקטורים". אם שפר מזלו והמסיבה אינה "למוזמנים בלבד" הוא מתבקש להמתין זמן ארוך מחוץ למועדון עד שהוא מתייאש ונסוג.

בעלי המועדונים לא מתייאשים ובאחרונה החליטו להתאגד תחת גוף המכונה "איגוד הברים והמועדונים" ולצאת באופן מאורגן נגד הצעת החוק המתגבשת במתכונתה הנוכחית. דוד טור, בעליו של מועדון ה"ברקפיסט" וה"חתול והכלב" בת"א מסביר שהמאבק שהוא מנהל יחד עם חבריו לתחום לא בא לצאת נגד הצעת החוק אלא לשכללה ולהוסיף לה בין היתר דגש על מתן אפשרות לסינון ראשוני אשר יהיה מצוי בידיו של המאבטח רק לשם הגנת קהל המבלים.

"אני יכול להבטיח לך שברגע שהחוק יאושר, האלימות תיכנס למועדונים ושלא יגידו אחרי זה לא ידעתי ולא שמעתי", אומר טור. אחרי 12 שנה בתחום הוא יודע כבר לאבחן מי יכול לגרום לו בעיות בתוך המועדון. "כאשר הדלת תהיה פתוחה בפני כולם לא תהיה לנו כל אפשרות למנוע אלימות", הוא אומר ומוסיף כי תופעת הסלקציה נופחה מעבר לכל פרופורציה אמיתית בשטח ואינה משקפת את מרבית המועדונים הפעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully