וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: בקרוב יחול שינוי במצב בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.6.2010 / 21:19

שר החוץ המצרי אמר כי מדינתו מנהלת מגעים עם ישראל כדי לשים סוף למצור על עזה. "מצרים מעודדת את נתניהו לעמוד בהבטחותיו למובארק ולפתוח בהדרגה את המעברים לרצועה"

מצרים מנהלת מגעים עם ישראל ועם גורמים בינלאומיים במטרה להביא לסיום המצור הישראלי על רצועת עזה – כך אמר הערב (ראשון) שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט. שר החוץ המצרי העריך כי בתקופה הקרובה יחולו שינויים לטובת העם הפלסטיני בנושא זה. "המגעים שקיימה מצרים צפויים להוביל לתוצאות חיוביות בימים הקרובים", אמר.

"מצרים ממלאת אחר הוראותיו של הנשיא חוסני מובארק, ומנהלת קשרים עם ישראל כדי לעודד אותה ליישם את הבטחות ראש הממשלה נתניהו למובארק", אמר אבו אל-רייט. "במהלך פגישתם האחרונה הבטיח נתניהו למובארק לפתוח באופן חלקי ומאורגן את המעברים הישראלים לרצועת עזה", הוא הוסיף. הוא ציין עוד כי מובארק הורה להגביר את המגעים עם ישראל כדי ליישם את ההבטחה הזו, בעיקר לאור העמדה הבינלאומית המתנגדת להמשך המצור הישראלי על עזה.

אבו אל-רייט טען כי המצב בעזה בעקבות המצור צפוי להשתנות בקרוב בעקבות ההתערבות המצרית והמגעים הדיפלומטיים. "כל הסימנים מעידים כי המצב הנוכחי לא יימשך עוד זמן רב. בתקופה הקרובה ייערכו שינויים חיוביים ברצועה", אמר.

"הלחץ הבינלאומי יכול רק להתגבר"

לפני כעשרה ימים במהלך פגישת שרי החוץ הערבים בקהיר, הביע אבו אל-רייט את התנגדותו לדרישת שר החוץ הסורי וואליד מועלם, למשוך את התמיכה הערבית בשיחות הקרבה שמתנהלות בין ישראל והפלסטינים. שר החוץ המצרי אמר כי החלטה כזו תהא בבחינת "מתנה לישראל וממשלת נתניהו רק תברך על כך". הנציג המצרי הוסיף כי "דווקא היחסים עם ישראל יסייעו בפתרון המשבר".

בתוך כך אמר הערב שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר כי הוא מקווה לראות שיפור במצב תושבי הרצועה כבר בימים הקרובים. בראיון ל-BBC התייחס בלייר לנושא פתיחת המעברים לרצועה ואמר כי "הדבר חייב להתבצע בימים הקרובים. אם לא יחול שיפור משמעותי – הלחץ המופעל רק יתגבר". בלייר הוסיף כי "כפי שאמר בנימין נתניהו, צריך להבחין בין ההיבט הביטחוני לבין חיי היום-יום בעזה. אם נזכור את ההבחנה הזו, נוכל להביא להקלה משמעותית בחייהם של תושבי הרצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully