וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל משפט מח'ול: "עלילה ושבירת עצמות פוליטית"

קובי מנדל

13.6.2010 / 13:12

משפטו של הסופר אמיר מח'ול המואשם בריגול למען חיזבאללה נפתח הבוקר, על רקע טענות פרקליטיו שהודאותיו נגבו ממנו באמצעים פסולים. מח'ול לוואלה! חדשות: "זו עלילה של מדינה שלמה". אחיו: "מי שצריך להיחקר זה השב"כ"

בבית המשפט המחוזי בחיפה החל היום (ראשון) משפטו של הסופר אמיר מח'ול, שנאשם בעבירות של ריגול חמור, מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לסיוע לאויב וסיוע לאויב בזמן מלחמה.

עורכי דינו של מח'ול ביקשו לדחות את מועד תשובתם לאישומים בנימוק שיש עדיין מסמכים חסויים שעליהם לקבל וכן חומר נוסף מהחקירה. לפיכך, קבע השופט יוסף אלרון שהפרקליטים ימסרו את תשובתם לאישומים ב-27 ביוני. עורכי הדין הודיעו שבכוונתם לנהל מאבק משפטי כדי להוכיח שהודאותיו של מח'ול נגבו ממנו באמצעים פסולים.

מח'ול עצמו אמר לוואלה! חדשות: "זו עלילה של מדינה שלמה שאנחנו נתנגד לה. אם אני עושה משהו וזה פיגוע, מדובר בשבירת עצמות פוליטית. נפשית אני מרגיש יותר טוב, אבל יש לי קשיים פיזיים מהפגיעות שהייתי נתון להם", אמר בהתייחסו לטענות לפיהן עונה בחקירתו.

אחיו, ח"כ לשעבר עיסאם מח'ול נפגש עמו וטען כי הוא עבר מסכת עינויים הכוללת את קשירתו לכיסא נמוך במשך שעות ארוכות מבלי שניתן לו לשתות ולעשות את צרכיו. כמו כן, הוא טען כי אחיו נחקר בחדר צפוף מול עשרה חוקרים. "מי שצריך להיחקר זה השב"כ", אמר עיסאם מח'ול.

באולם נכחו בני משפחתו האחרים וכן פעילים מהמגזר הערבי ובהם גם ראש הפלג הצפוני בתנועה האיסלמית, שייח' ראאד סלאח.

מח'ול, יו"ר איתג'אה, עמותת הגג של העמותות הערביות בישראל נאשם שנפגש במהלך שנת 2008 עם סוכן חיזבאללה בדנמרק והביע הסכמה לשמש כמקור מידע חשאי עבור הארגון השיעי. הוא נעצר בתחילת מאי על ידי השב"כ והמפלג הכלכלי-בטחוני ביחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433.

על פי הודאתו של מח'ול, הקשר עם ארגון חיזבאללה נוצר בסיועו של חסן ג'עג'ע, אזרח לבנוני המתגורר בירדן, עמו עמד בקשר זה מספר שנים. בשנת 2008, ולאחר שנודע לו כי ג'עג'ע קשור לחיזבאללה, הוא נענה בחיוב להצעתו של הלבנוני לפגוש בסוכן חיזבאללה באירופה, וכך החלה העברת המידע מצדו לחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully