וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס כבד לאחים שכולים שהעסיקו עובדים זרים

איילה חננאל ועידן אבני

13.6.2010 / 12:29

בית הדין לעבודה בנצרת הטיל קנס בגובה 900 אלף שקלים על חברה שהעסיקה כמאה עובדים זרים, ונמצאת בבעלות שני אחים שכולים. העונש הכבד הוטל על החברה, אך שבית המשפט קבע כי יש להתחשב באחים בשל מצבם המשפחתי

בית הדין לעבודה בנצרת הטיל היום (ראשון) קנס בגובה 900 אלף שקלים על שני אחים שכולים ועל חברה שבבעלותם. אף כי בית המשפט קבע כי יש להתחשב בשניים בשל מצבם המשפחתי ובשל הנסיבות שהביאו אותם לבצע את העבירות שביצעו, נגזר עליהם הקנס הגבוה במסגרת הסדר טיעון.

שני האחים הקימו חברה המספקת לקיבוצים בצפון שירותים חקלאיים במטעי הבננות, כשהיא נעזרת בעובדים הזרים של הקיבוצים ומעסיקה אותם. פקחי משרד התמ"ת התריעו בפני האחים כי כדי להעסיק את העובדים הזרים על הקיבוצים לוותר על מכסת העובדים שהוקצתה להם.

מפסק הדין עולה כי לפני כשבע שנים העסיקה החברה שבבעלותם כמאה עובדים זרים. השניים הודו בעבירות המיוחסות להם, אך ביקשו מבית המשפט להקל בעונשם לאחר שאיבדו את שני אחיהם בנסיבות טרגיות. אחד האחים נהרג בתאונת אופנוע לפני כ-17 שנה. האח השני נפל במבצע חומת מגן לפני כשמונה שנים. שופט בית המשפט מירון שוורץ קבע בגזר הדין כי, "המאשימה טוענת כי המניע המרכזי של המעסיקים עובדים זרים הוא כלכלי גרידא, והרי יש לפגוע בהם בתחום הכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully