וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים: לפעול להשבת הישראלי שנעצר בפולין

13.6.2010 / 12:05

פרשת אורי ברודצקי, "סוכן המוסד" שנעצר בפולין, מסעירה גם את המערכת הפוליטית. הבוקר קראו שרים לפעול להשבתו לישראל. השר מיסז'ניקוב: "מחויבים להחזיר את אזרחי ישראל הביתה"

יח"צ - חד פעמי

עריכה: יאיר דניאל

אחרי הסערה הביטחונית – מגיעה הסערה במערכת הפוליטית. השר ישראל כץ (ליכוד) הגיב הבוקר (ראשון) לדרישת גרמניה להסגיר את הישראלי אורי ברודצקי שנעצר בפולין בחשד שהיה מעורב בפרשת חיסולו של בכיר חמאס מחמוד מבחוח בדובאי. לדבריו, "ישראל צריכה להתנגד להסגרת אזרח למדינה אחרת ועליה לפעול להחזרתו ארצה".

גם השר סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) התייחס לפרשה, ואמר כי אינו מאמין שתגרום למשבר עם גרמניה. "אני לא מאמין שמעצר של אזרח ישראלי בוורשה יגרום למשבר עם גרמניה", הוא הצהיר.

"אנו מחויבים להחזיר את אזרחי ישראל הביתה, וזה מה שאנחנו עושים", הוסיף מיסז'ניקוב. "פולין וגרמניה הן ידידות גדולות של מדינת ישראל, ונפתור זאת בדרכי נועם. פולין צריכה להגיד לגרמניה שהיא מחזירה אותו לישראל".

מי שדווקא מתעקשת להסגיר את ברודצקי היא אשתו של מחמוד אל מבחוח, שקראה אמש להעבירו לדובאי על מנת שיועמד שם למשפט. ברודצקי נעצר ב-4 ביוני בנמל התעופה בוורשה לבקשת גרמניה. יומיים לאחר מכן הוא הובא בפני שופט ומעצרו הוארך ב-40 יום. "הוא נעצר בוורשה והוא חשוד במעורבות ובהחזקה לא חוקית של דרכון גרמני", אמר דובר משרד התובע הפדרלי בגרמניה. "עכשיו על הפולנים להחליט אם הם יסגירו אותו לגרמניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully