וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה ליום ההולדת: הילדה ה"זרה" לא תגורש

גלעד גרוסמן

13.6.2010 / 12:41

בית המשפט הורה לשחרר ממעצר בנתב"ג אם וילדה בת 3 מהפיליפינים. השופט קיבל את עתירת האם כי אבי הילדה, אזרח ישראלי, הוא זה שהזמין שתיהן לארץ. האיש מכחיש שהוא אבי הילדה

עוז מרון

(צילום: עוז מרון. עריכה: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה העניק היום (ראשון) מתנת יום הולדת לילדה בת שלוש מהפיליפינים והורה לשחרר אותה ואת אמה ממעצר בנמל התעופה בן גוריון. השתיים נעצרו ביום רביעי עם הגיען לנמל, ומאז הוחזקו במתקן מסורבי כניסה ויועדו לגירוש.

ביום שישי עתרה האם, באמצעות עורך הדין אורן יוגב, לבית המשפט בבקשה למנוע את הרחקתן מהארץ, לאפשר להן לקבל אשרת ביקור ובכך לאפשר לבת לפתוח בהליכים בבית המשפט לענייני משפחה כדי לזכות באזרחות ישראלית.

לדברי עורך הדין הילדה ש' נולדה לאם פיליפינית ואב ישראלי ועל פי העתירה, לפני שנה וחצי עזבה האם את הארץ יחד עם בתה. מהעתירה עולה, כי באחרונה יצר האב קשר עם האם, הזמין אותה להתארח אצלו ואמר כי יכיר באבהותו.

לטענת עורך הדין יוגב, אחותה של האם, אשר עובדת בישראל, העבירה לאבי הילדה 15 אלף שקלים שהיה עליו להפקיד במשרד הפנים כדי שתוכל להיכנס לארץ. זאת לאחר שיצאה מישראל באופן לא חוקי. לפי עורך הדין, נראה שהאב לא העביר את הכספים, וכשהגיעו האם ובתה ביום רביעי לנתב"ג - הן נעצרו.

בית המשפט קיבל את עתירת האם וקבע כי לא מדובר בניסיון של השתיים להונות את הרשויות וכי יש ראיות לכך שהאב הוא אכן אזרח ישראלי. בין היתר, כך צוין בהחלטה, רשום האב בתעודת הלידה הפיליפינית של הילדה כאביה. בנוסף, כשהיו השתיים בארץ, הוא כלכל אותן. השופט הורה לשחרר את השתיים לבית אחותה של האם, עובדת זרה בעלת אשרת עבודה חוקית בארץ, ולהסתפק בערבות של 300 דולר וערבות צד ג' שיפקיד עובד סוציאלי. בית המשפט קבע שדיון נוסף בעניין השתיים יתקיים ב-30 ביוני במטרה שעד אז תתבצע בדיקת האבהות.

השופט גם קבע כי השתיים גילו שהאב לא הפקיד עבורן את הכסף שהיה עליו להפקידו במשרד הפנים רק כאשר הגיעו לארץ וכי האב כתב מכתב למשרד הפנים ובו אישר שהוא אבי הילדה ושהזמין את השתיים לישראל. למרות זאת, האב לא התייצב בבית המשפט כדי לתמוך בהן.

האיש, שנטען שהוא אבי הילדה, מכחיש בתוקף את אבהותו ואת הטענות שהזמין השתיים לבוא לישראל וכי קיבל מהן 15 אלף שקלים אותם היה צריך להפקיד במשרד הפנים. האיש אמר לוואלה! חדשות כי הוא בעל חברת כוח אדם להשמת עובדים זריםוהעסיק את האם בעבר כאשר עבדה בישראל אולם מעולם לא היה לו קשרים אינטימיים עמה ולא ייתכן שהילדה שלו. לדבריו הוא לא שלח מכתב למשרד הפנים שמאשר זאת ואם מכתב כזה נשלח מדובר בזיוף. עוד אמר שהוא מוכן לעבור בדיקת אבהות כדי להוכיח שהוא אינו אביה של הילדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully