וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: ביהמ"ש הכיר במכתב התאבדות כצוואה

גלעד גרוסמן

13.6.2010 / 11:20

בית המשפט לענייני משפחה קבע שמכתב התאבדות, בו ביקשה אישה להשאיר חלק ניכר מרכושה לחברותיה, יוכר כצוואה. ילדיה של האישה, שהיו אמורים לקבל את הרכוש, טענו שהמכתב אינו עומד בתנאים הדרושים לכתיבת צוואה

בית המשפט לענייני משפחה במחוז תל אביב פסק הבוקר (ראשון) כי מכתב התאבדות שהשאירה אחריה אישה ששמה קץ לחייה בשנה שעברה יכול להיחשב כמכתב צוואה. במכתב ביקשה האישה לתת חלק ניכר מרכושה לשתי חברותיה. ילדיה של האישה ביקשו מבית המשפט לא להכיר במכתב כצוואה.

לטענת הילדים, המכתב אינו יכול להיחשב כצוואה, מכיוון שאינו עומד בתנאים המשפטיים על פיהם אמורה להיכתב צוואה. בין היתר טענו הילדים, כי הואיל ולא הוטבעה חתימה על כל עמוד מהמכתב, והיות שהחתימה אינה מופיעה בסוף המכתב אלא מספר שורות לפני כן, לא ניתן לדעת בוודאות כי האישה היא זו שאכן כתבה את המכתב. בנוסף, טענו הילדים כי המכתב נוסח באופן רציף, באופן שאינו עולה בקנה אחד עם ניסוח של צוואה.

בית המשפט דחה את טענת הילדים וקבע כי אי הטבעת החתימה על כל עמודי המכתב, כמו גם עובדת הוספת השורות אחרי החתימה, אינן מערערות את אמינות המכתב. בית המשפט שלל גם את טענת הילדים בדבר רציפות הכתיבה. בית המשפט פסק כי יש לראות במכתב צוואה וגזר על הילדים לשלם 10,000 שקלים כהוצאות משפט.

  • עוד באותו נושא:
  • צוואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully