וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טורקיה תפקח על המעברים לרצועת עזה?

ניר יהב

12.6.2010 / 11:32

העיתון הלבנוני "א-דיאר" מדווח כי במסגרת הסכם פשרה בין ישראל לטורקיה, תניח ישראל לטורקיה לפקח על הסחורות הנכנסות לרצועת עזה בבחינת "סיוע פעיל להסרת המצור על רצועת עזה"

האם מסתמן פתרון למשבר הדיפלומטי החריף שפרץ בין טורקיה לישראל בעקבות אירועי המשט ומותם של תשעה פעילים על הספינה לעזה? העיתון הלבנוני "א-דיאר" דיווח הבוקר (שבת) מפי מקורות דיפלומטים ערבים כי שני הצדדים מנהלים מגעים על מנת למצוא פשרה, במסגרתה תפצה ישראל את טורקיה בכך שתאפשר לה למלא תפקיד מרכזי במעברים לרצועת עזה.

המקורות מסרו לעיתון כי השתתפותם של נציגים טורקים כמפקחים במעברים לרצועת עזה, מצידם העזתי של המעברים, תהיה בבחינת "סיוע פעיל להסרת המצור על רצועת עזה". על פי הדיווח, הפשרה המסתמנת בין הטורקים לישראלים היא שנציגים טורקיה יפקחו על כל הסחורות הנכנסות לרצועת עזה ויאפשרו מעבר של כל הסחורות והציוד מלבד כסף ונשק עבור חמאס.

הדיווח מגיע על רקע המתיחות הרבה השוררת בין שתי המדינות. אמש אמר נשיא טורקיה עבדוללה גול כי על ישראל להתנצל על תקיפת חיל הים את המשט לעזה. בראיון שהעניק לעיתון "לה מונד" הרואה אור בצרפת, אמר גול כי אם ישראל לא תפעל על מנת לאחות את הקרע שנוצר, טורקיה עשויה להחליט לנתק את הקשרים הדיפלומטים בין המדינות. עוד אמר גול כי המתקפה הישראלית בסוף חודש מאי שנגמרה במותם של תשעה בני אדם, היא "פשע" שמזכיר את פשעיהם של ארגוני טרור כמו אל קאעדה.

התבטאות זו מצד טורקיה אינה הראשונה לאחרונה, כאשר מוקדם יותר השבוע הציע את מהשרים בטורקיה לשלוח צי של כוחות נאט"ו כדי לשבור את המצור שמטילה ישראל על רצועת עזה. השר, אגמן באגיס, הממונה על המגעים בין ארצו לבין האיחוד האירופי, אמר כי אסור להרשות לישראל להמשיך למנוע מעזה לקבל סיוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully