וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני המונדיאל: יהודי דרא"פ הפגינו תמיכה בישראל

עומר רבין

11.6.2010 / 13:02

מצוידים בדגלי ישראל ובחולצות הקוראות לשחרר את שליט, יצאו כ-250 מחברי הקהילה היהודית בפרטוריה לרחובות כדי להפגין נגד היחס של השלטונות נגד ישראל, בעקבות אירועי המשט לעזה

כ-250 מיהודי דרום אפריקה ניצלו את יום הפתיחה של המונדיאל (שישי) כדי לצאת לרחובות פרטוריה עטופים בדגלי ישראל, כשהם לבושים בחולצות עליהן קריאות לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. בין המפגינים גם חברי קבוצות נוצריות למען ישראל בראשות חבר הפרלמנט האפריקאי, סטיב סווארט, שמחו על החלטת השלטונות במדינה להשיב את השגריר מישראל.

השגריר איסמעל קובדיה, הוחזר מהשגרירות בתל אביב לפרטוריה להתייעצויות מיד לאחר פרשת המשט בעזה, וכחלק ממסר חריף שהעבירה ממשלת דרום אפריקה לישראל במסגרתו גם קראה לנקיטת צעדים בינלאומיים חמורים כנגד ישראל.

"דרום אפריקה היא המדינה היחידה מלבד טורקיה שקראה לשגרירה לשוב לאחר המשט לעזה, ובכך היא מבטאת עמדה קיצונית, לא מאוזנת ולא שקולה באשר למדינת ישראל", נאמר בהודעת הפדרציה הציונית של דרום אפריקה שפורסמה הבוקר בשם הקהילה.

"הקהילה היהודית חשה פגועה, כועסת ובלתי יציבה - בזמן שכל העיניים נשואות לדרום אפריקה שעה שאנחנו מארחים את משחקי גביע העולם, הבידוד והיחס הקיצוני כלפי ישראל הם בעלי נזק יוצא דופן בעת זו", נכתב עוד בהודעה.

כועסים על הממשל המקומי

אתמול, ערב פתיחת המשחקים, יצאו 4 אוטובוסים של הקהילה היהודית עמוסים בדגלי ישראל לעבר בנייני הממשל בפרטוריה, אחת מהערים המארחות את משחקי גביע העולם. משטרת פרטוריה לא איפשרה למפגינים לרדת מהאוטובוסים ולקיים הפגנה כמתוכנן מול לשכת משרד החוץ בעיר, זאת על אף שלדברי הקהילה היהודית אישור שכזה כן ניתן לקהילה המוסלמית שביקשה לקיים במקום מפגן הזדהות עם הפלסטינים בעזה שכלל הדלקת נרות וקריאות להחרמת ישראל. נוכח האיסור על הירידה מהאוטובוסים - הועברה ההפגנה למגרש הגולף הצמוד למשרדי הממשלה.

עם זאת, לסגן שר החוץ, אברהים אברהים, נמסרה עצומה מיוחדת עליה חתומים חברי הקהילה היהודית הקוראת לממשלה לחזור בה מהחלטותיה ולהשקיע בשיקום היחסים עם ישראל.

סגן שר החוץ הדרום אפריקאי אישר את קבלת העצומה. בעצומה שהוגשה נכתב: "כאזרחים דרום אפרקאיים רודפי שלום, אנו מעונינים להביע את הכעס שלנו מההחלטה האחרונה לקרוא חזרה לאפריקה את השגריר קובדיה. השבת שגריר היא ניצול דרקוני לרעה של הקוד הדיפלומטי באופן לא מוצדק ולא בוגר המהווה סטנדרט כפול ברמה הגבוהה ביותר".

מאות מחברי הקהילה התייצבו מחוץ למשרדי הממשלה ושרו "עם ישראל חי" במטרה להפגין את תמיכתם בישראל. לשירה הצטרפו, לדברי בכירי הקהילה, גם סטודנטים מזימבבואה, דרפור, רואנדה והרפובליקה של קונגו אשר הביעו הזדהות עם מדינת ישראל ודרכה.

את היוזמה אמש הוביל תא הסטודנטים היהודים באוניברסיטאות של דרום אפריקה, SAUJS - SOUTH AFRICAN UNION OF JEWISH STUDENTS, אשר התחייב להמשיך בפעולות המחאה והעלאת המודעות בקרב הממשל והציבור בדרום אפריקה גם במהלך החודש הקרוב בעת משחקי גביע העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully