וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס: לא נאפשר ביקורים אצל שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.6.2010 / 9:49

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר בראיון כי למרות הקריאות בישראל להסיר את המצור על עזה בתמורה לביקור אצל החייל החטוף, הארגון לא יאפשר זאת מחשש שייחשף המקום בו הוא מוחזק

על רקע אירועי המשט עלתה קריאה בישראל לנסות ו"לשבור את המצור גם מעל החייל החטוף גלעד שליט", אולם בחמאס מבהירים היום (שישי) כי לא יאפשרו ביקור של גורם כלשהו אצל שליט מחשש לחשיפת המקום שבו הוא מוחזק.

בראיון לעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כי ישראל אינה יודעת כלל היכן הוא מוחזק וגילה כי מצבו טוב משל האסירים הפלסטינים בכלא בישראל.

"חמאס לא יאפשר ביקורים אצל שליט משום שרצועת עזה נמצאת תחת כיבוש ושליטה ישראליים בים, ביבשה ובאוויר", הסביר אבו מרזוק. "ישראל מפקחת באופן מתמשך על הרצועה, כך שכל מי שנע בה נמצא תחת מעקב. על כן איננו יכולים להפקיר את חייו". בהתייחסו למצבו של שליט אמר: "שליט זוכה לכל הזכויות שלא זוכים להן האסירים הפלסטינים בכלא הישראלי. מצבו טוב בהרבה משלהם, אין מקום להשוואה".

לדבריו, "אם ישראל הייתה יודעת היכן שליט מוחזק, היא בהחלט לא הייתה מצליחה לחלצו. היא הייתה מעדיפה להפציץ את המקום שבו הוא מוחזק". אבו מרזוק הוסיף ואמר כי סיבה נוספת לכך שחמאס אינו מאפשר ביקורים אצל שליט הוא "שמירה על שלום התושבים המתגוררים באותו אזור שבו שליט מוחזק".

הבכיר הבהיר עוד כי אין קשר בין הסרת המצור הישראלי על עזה לבין שחרורו של שליט, כפי שטען אביו נועם שליט: "סוגיית שליט קשורה לסוגיית האסירים הפלסטינים בלבד ולא לשום סוגיה אחרת, בין אם למצור או לעניין אחר. יחד עם זאת, המשא ומתן לגיבוש עסקה בכלל מוקפא כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully