וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי בעד להגביל את מס' הסטודנטים למשפטים?

גלעד גרוסמן

11.6.2010 / 0:19

במהלך טקס הסמכתם של עורכי דין חדשים, הדגיש יו"ר הלשכה גיא-רון כי הפתרון האמיתי להידרדרות המקצועית מצוי בהגבלת מספרם של הסטודנטים בתחום. "בחינות ההסמכה שעברתן הן שערורייה"

"הפתרון האמיתי להידרדרות המקצועית מצוי בעיקר בקביעת מכסה שנתית מוגבלת של מספר הסטודנטים למשפטים", כך אמר אמש (חמישי) יו"ר לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, בטקס הסמכה של עורכי דין חדשים בירושלים.

2,168 עורכי דין הצטרפו היום ללשכת עורכי הדין, וגיא-רון ניצל את מעמד הסמכתם כדי להציג תוכנית שנועדה לשפר את מעמדם של עורכי הדין, ובמרכזה קיצוץ במספר עורכי הדין החדשים. "הערך המוסף שלנו כעורכי דין בישראל הולך ונשחק לבלי היכר", אמר גיא רון. "ככה אי אפשר להמשיך ולנהל את מקצוע עריכת הדין בישראל, שרמתו הולכת ומידרדרת. מתי נתעורר? כשנגיע לעורך דין המאה אלף באוכלוסיה, המונה 8-9 מיליון נפש?".

גיא-רון הציג בפני עורכי הדין החדשים את תוכנית הלשכה, שכוללת, מלבד ההגבלה על מספר הסטודנטים למשפטים, גם דרישה ללימודי תואר שני לפני התמחות, ותקופת התמחות בת שנתיים לפחות. הסעיף האחרון הינו חלק מיוזמה של שר המשפטים יעקב נאמן, שמעוררת זעם רב בקרב הסטודנטים כבר היום. הוא הציע כי בחינות הלשכה תהיינה קשות יותר, והמליץ על אימוץ בחינות כניסה להתמחות. "בחינות ההסמכה שעברתן הן שערורייה, הן בחינות זיכרון המיועד לתוכים", אמר ראש לשכת עורכי הדין וזכה לתשואות מעורכי הדין החדשים. "אני ראש לשכת עורכי הדין, ואומר לכם שבמקום הבחינות השערורייתיות צריכה להיות בחינה מקצועית שבודקת ידע אנליטי".

"מועד קבלת הרישיון לעסוק בעריכת דין עתיד להוות עבורכם רגע שייהפך לקלסיקה נוסטלגית של מהלך חייכם. עצתי לכם, היא ליהנות ככל האפשר מהרגע, מהטקס, מקבלת התעודה הקרובה, מהארוחה עם המשפחה או החברים בשעות הערב, ממסיבה של הלשכה או ממסיבה פרטית שאולי מתוכננת, מהשיבה הביתה הלילה לראשונה כעורכי דין. אם תכננתם אחרת, בטלו את התוכניות. תפרגנו לעצמכם ערב, או אולי אפילו שבוע שלם, המציין אבן דרך במהלך מסלול חיים חשוב. מגיע לכם".

יו"ר אגודת הסטודנטים של מכללת שערי משפט, נדיר שיינר, אמר לאחר הנאום כי לא "ייתכן שהגזרות של לשכת עורכי הדין עברו בלי שום דיון ציבורי. הגזרות שמתכנן גיא רון יפגעו באופן כללי ובאופן חברתי בציבור הסטודנטים" וקרא להקמת ועדה ציבורית בנושא.

עדכון ראשון: 22:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully