וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: לא נאפשר העברת מוצרים עד הסרת המצור

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.6.2010 / 20:10

בחמאס לא מוכנים לקבל את הודעת ישראל, לפיה המצור על הרצועה יוקל במעט ותתאפשר הכנסת מוצרי מזון ושתייה. בשל כך, ממשלת חמאס תתנגד להכנסת המוצרים שירושלים אישרה

שר הכלכלה והמסחר בממשלת חמאס ברצועת עזה, זיאד זאזא, אמר הערב (חמישי) כי ממשלתו מצפה להסרה "אמיתית" של המצור מעל רצועת עזה כך שיהיה ניתן להכניס אליה חומרי גלם, מלט, ובטון לשיפוץ המבנים שנהרסו ברצועה. זאת על רקע הלחץ הבינלאומי ואירועי המשט לעזה, בעקבותיו ישראל הודיעה אתמול כי היא תקל מעט במצור על הרצועה ותתיר הכנסת מוצרי מזון ושתייה.

בתוך כך גורם פלסטיני בכיר מסר לעיתון היוצא לאור באיחוד האמירויות כי ממשלת חמאס לא תאפשר להכניס לתחום הרצועה את המוצרים שישראל אישרה אתמול במסגרת ההקלות. "חמאס הודיע לסוחרים כי לא יאפשר את הכנסת המוצרים כדי לעודד תוצרת מקומית", הוסיף.

זאזא אמר אתמול כי "יש לנו שלושה מפעלים שמייצרים משקאות מוגזים. הם אומרים שהם רוצים לאפשר כניסה של טוגנים, אבל יש לנו מפעלים שמייצרים די והותר כדי לענות על הצרכים של עזה". הוא הצהיר כי בחמאס דורשים "הסרה אמיתית של המצור, ייבוא חומרי גלם לתעשייה וחומרי בנייה כדי לשקם את עזה".

מאז ההשתלטות על אוניות המשט לעזה שגרמה למותם של תשעה בני אדם, מופעל על ישראל לחץ כבד להקל את הסגר. בהתאם לכך סיפר אתמול שר הכלכלה ברשות הפלסטינית חסן אבו ליבדה כי החל מהשבוע הבא ישראל תאפשר את הכנסתם לרצועת עזה של מגוון מוצרי מזון הכולל טוגנים, ביסקוויטים, פירות משומרים, חבילות חומוס, וכן משקאות קלים ומיצים. "הם ישלחו את המנה הראשונה. אנו מחכים למנה העיקרית", אמר אבו ליבדה. "אנו מחכים למצור הלא-צודק הזה להסתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully