וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגת המונדיאל יוצאת לדרך

32 נבחרות, 64 משחקים וחודש של כדורגל: אליפות העולם תיפתח הערב (17:00, שידור ישיר בערוץ 1) בדרום אפריקה

ברני ארדוב

כתב: חמי אוזן, צילום: ברני ארדוב, עריכה: דורון שטיין

.

גבירותיי ורבותיי, זה מתחיל. המונדיאל ה-19 במספר יצא הערב (שישי) לדרך בדרום אפריקה, ובחודש הקרוב עיני העולם יהיו נשואות אל היבשת השחורה. זאת הפעם הראשונה שמדינה אפריקאית מארחת את טורניר הכדורגל החשוב והיוקרתי מכולם, ודרום אפריקה כולה התגייסה כדי להצליח במשימה הלאומית. החששות מארגון לקוי ואלימות ברחובות התבדו ברובם (למרות מספר שוד), ועשרת האיצטדיונים שנבנו או שופצו לצורך הטורניר מוכנים ומזומנים לארח את 32 הנבחרות המשתתפות. שליחי וואלה! למונדיאל, חמי אוזן וברני ארדוב, יעבירו בחודש הקרוב את כל הדיווחים, קטעי הווידאו והתמונות מהאירוע ההיסטורי. גילי ורמוט, כוכב הפועל תל אביב ונבחרת ישראל, ינתח ויפרשן עבורכם את המשחקים הבולטים.

לאחר עשורים של אפרטהייד, ניהול כושל, סנקציות בינלאומיות ומחאות אלימות, דרום אפריקה מקווה שהמונדיאל ישפר את תדמיתה בעולם, יאושש את כלכלתה המקרטעת ויוציא אותה לעתיד טוב יותר. למעשה, אפריקה כולה מייחלת להצלחת הדרום אפריקאים, כדי להוכיח לעולם כולו כי היבשת מסוגלת לארגן אירוע בקנה מידה עולמי.

משחק הפתיחה הערב מפגיש במסגרת בית 1 של הטורניר את המארחת דרום אפריקה עם נבחרתה המלהיבה של מקסיקו (17:00, שידור בערוץ 1). השתיים תשחקנה באיצטדיון "סוקר סיטי" שביוהנסבורג. בהמשך תתמודד סגנית אלופת העולם צרפת נגד אורוגוואי (21:30, שידור בערוץ 1).

מיליוני בני אדם יהיו מרותקים למסכי הטלוויזיה בחודש הקרוב, ו-64 משחקי הטורניר ישודרו בישראל בערוצים פתוחים: 55 משחקים על ידי רשות השידור בערוץ 1 (ובמקרה של שני משחקים במקביל באותה השעה, גם בערוץ 33) ותשעה משחקים על ידי זכיינית ערוץ 2 רשת. בעלי טלוויזיית HD וממיר מתאים יוכלו ליהנות מהשידורים של 48 משחקים בערוץ HD פתוח בחינם.

32 הנבחרות מחולקות לשמונה בתים, כששתי הראשונות מכל בית עולות לשלב שמינית הגמר, שייפתח ביום שבת, 26 ביוני. משחק הגמר ישוחק ביום ראשון, 11 ביולי, באיצטדיון "סוקר סיטי" שביוהנסבורג. אלופת העולם הנוכחית היא נבחרת איטליה, שזכתה בטורניר שנערך ב-2006 בגרמניה. שבע נבחרות זכו עד כה באליפות העולם, כשאת הרשימה מוליכה ברזיל עם חמש זכיות, ואחריה מדורגות איטליה (ארבע זכיות), גרמניה (שלוש זכיות), ארגנטינה (שתי זכיות), אורוגוואי (שתי זכיות), אנגליה (זכייה אחת) וצרפת (זכייה אחת).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully