וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: פתרון שתי המדינות מתחיל להישחק

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.6.2010 / 19:19

יו”ר הרשות הפסלטינית המבקר בוושינגטון, הביע פסימיות בכל הקשור לגורל הסכסוך הישראלי-פלסטיני והעריך כי ”פתרון שתי המדינות קשה מאוד להשגה”. הוא אף קרא לישראל לנקוט בצעדים שיעידו על כוונתה לשלום

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום (חמישי) כי הוא חושש לגורל הרעיון של שתי מדינות לשני עמים כפיתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני, כיוון שהוא "מתחיל להישחק". במהלך ביקור במכון ברוקינגס בוושינגטון אמר אבו מאזן כי הוא "מביע חשש כבד שהפתרון הזה הוא קשה מאוד להשגה. הרעיון של מדינה פלסטינית לצד מדינה ישראלית, אני חושש, מתחיל להישחק.

"אני חושש שהעולם מתחיל שלא לבטוח במה שאנו מסוגלים להשיג באמצעות הפיתרון הזה", אמר אבו מאזן שאף קרא לישראל לנקוט בצעדים שיעידו על כוונתה לשלום. "יש התנהגויות שהישראלים צריכים להימנע מהן בכדי שיוכלו להציג את עצמם באור חיובי", אמר אבו מאזן, "אם יעשו זאת, הם יגלו כי העם הערבי לא מתנגד לשלום, כמו גם המוסלמים",.

נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, אמר היום בבוקר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי אבו מאזן אמר לנשיא ארה"ב ברק אובמה בפגישתם אתמול בוושינגטון כי הסרת המצור על עזה הוא תנאי הכרחי להצלחת תהליך השלום. "הדבר שנמצא בראש סדר העדיפויות שלנו הוא הסרה מיידית של המצור על רצועת עזה", הוסיף אבו רודיינה.

לדברי אבו רודיינה, אובמה "הביע הבנה לעמדתו של אבו מאזן" והוא אף לא הפעיל לחץ בנושא מעבר למשא ומתן ישיר עם ישראל. "אבו מאזן הבהיר לאובמה כי המגעים יהפכו ישירים לאחר שתושג התקדמות במגעים העקיפים", מסר אבו רודיינה. הוא הוסיף, כי הפלסטינים מעוניינים בערבויות אמריקאיות שיחייבו את ישראל לנהל משא ומתן ישיר וללא בזבוז זמן".

"להסיר את המצור שהטילה ישראל על העם הפלסטיני"

בכיר אמריקאי מסר לעיתון כי אובמה ואבו מאזן דנו "ברעיונות לשיפור חייהם של תושבי רצועת עזה" וכן "בסיוע אמריקאי לפרויקטים לפיתוח כלכלי בעזה". הבכיר אמר עוד כי ארה"ב "מקווה שישראל והפלסטינים יעברו במהירות האפשרית למשא ומתן ישיר, שבו ידונו הצדדים בסוגיות הסדר הקבע".

בתום פגישתו אתמול עם אבו מאזן אמר אובמה כי יש לחקור את כל הפרטים בנוגע לאירועי המשט לעזה וכי המצור על הרצועה לא יוכל להימשך עוד זמן רב. במסיבת עיתונאים משותפת עם אבו מאזן בוושינגטון, הודיע הנשיא האמריקאי כי ארה"ב תעביר לעזה סיוע בגובה 400 מיליון דולר. "יש למצוא דרך להתמקד במשלוחי נשק לרצועה מבלי לעטוף את עזה ב'שמיכה' שמונעת מהכל להיכנס", אמר אובמה.

אובמה אף קרא לישראל לעבוד עם הקהילה הבינלאומית למציאת פתרון לנעשה ברצועה. הוא הפציר בירושלים לרסן את הבנייה בהתנחלויות ומנגד קרא לפלסטינים לעצור את ההסתה נגד ישראל. מיד אחריו דיבר יו"ר הרשות אבו מאזן, שקרא לישראל "להסיר את המצור שהטילה על העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully