וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות ברשות הפלסטינית נדחו למועד לא ידוע

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.6.2010 / 18:01

הממשלה הפלסטינית לא פירטה את הסיבות לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות, שהיו אמורות להיערך ב-17 ביולי, אולם ההערכה היא שההחלטה נובעת מחשש לאחוזי הצבעה נמוכים וכישלון להשיג אחדות בפלגים של אש"ף

הממשלה הפלסטינית הודיעה היום (חמישי), כי הבחירות לרשויות המקומיות, שהיו אמורות להיערך ב-17 ביולי, נדחות למועד לא ידוע. הממשלה לא מסרה באופן רשמי מהי הסיבה לדחיית הבחירות, אולם ככל הנראה מאחורי הדחייה עומדות מספר סיבות: באחרונה הודיעו חמאס והג'יהאד האיסלמי שהם מחרימים את הבחירות המקומיות, דבר שעורר חשש בקרב בכירי פתח לאחוזי הצבעה נמוכים. בנוסף חוששים בפתח מכך שלא יצליחו לגבש עד חודש יולי קואליציות משותפות עם הפלגים השונים באש"ף.

בחודשים האחרונים הביעו גורמים בכירים בפתח חשש מכך שחמאס ינסה להשתלט על הרשויות המקומיות בגדה, באמצעות תמיכה במועמדים המקורבים לארגון, שיגדירו עצמם כ"עצמאיים" – כלומר נטולי השתייכות פוליטית. בפתח חוששים, כאמור, גם מבני בריתם – הארגונים המרכיבים את אש"ף. אותם ארגונים דרשו מפתח שמועמדיהם יתמודדו ברמאללה, באל-בירה ובשכם, דרישה שבפתח דחו בתוקף, אך טרם מצאו פשרה עם אותם ארגונים.

חבר הפרלמנט הפלסטיני ומזכ"ל "היוזמה הלאומית", ד"ר מוסטפא ברגותי, אמר כי ההחלטה לדחות את הבחירות היא "טעות קשה, בלתי מקובלת ופוגעת בהליך הדמוקרטי". חברי פרלמנט נוספים, מארגונים קטנים המשתייכים לאש"ף, הביעו אף הם התנגדות להחלטה לדחות את מועד הבחירות וקראו לקיימן במועד המקורי, קרי עוד כחודש.

במאי 2005 נערכו בפעם האחרונה בחירות לרשויות המקומיות ברשות הפלסטינית. חמאס רשם אז הישג משמעותי, כשהצליח להשתלט על מספר רשויות גדולות בגדה המערבית וברצועת עזה, ביניהם קלקיליה בגדה וכן רפיח, בית לאהיא ומחנה הפליטים אל-בורייג' שברצועה. באחרונה הדיח יו"ר הרשות אבו מאזן את מרבית ראשי הערים בגדה מטעם חמאס ומינה ועדות קרואות בראשות אנשי פתח למלא את מקומם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully