וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "הוטרדתי מינית על ידי אישיות בכירה"

גיל סימה ופנחס וולף

10.6.2010 / 14:36

בשבוע בו התפרסמו נתונים לפיהם 4 מכל 10 נשים ישראליות מוטרדות מינית במקום עבודתן, חשפה שרת התרבות והספורט כי בעבר הוטרדה על ידי אישיות בעלת "מעמד רם". היא סירבה להסגיר את זהות המטריד

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, חשפה היום (חמישי) במסגרת כנס "עיר ללא אלימות" המתקיים באילת, כי בעברה היא הוטרדה "על ידי אישיות בעלת מעמד רם".

"אני פמיניסטית, אבל לא נולדתי פמיניסטית וגם לא תמיד הייתי פמיניסטית", אמרה לבנת בפנאל בנושא "אלימות ומגדר" שנערך בכנס. לבנת סיפרה כי כבר כשהיתה תלמידת תיכון היא נתקלה בהטרדה מינית. "לא הייתי אז מוכרת", אמרה לבנת, אבל לדבריה מספר שנים מאוחר יותר, לאחר שנכנסה לפוליטיקה, היא שוב נתקלה בהטרדה מינית, בידי "אדם מוכר מאז, בעל מעמד רם ונישא".

לבנת התעקשה שלא להסגיר את זהותו של המטריד ואמרה: "אומרים לי כל הזמן שהטרדה מינית זה שטויות, שבסך הכול מדובר בחיבוק ואם האישה לא מעוניינת אז היא יכולה ויש לה את הכוח להגיד את זה". עוד ציינה לבנת כי במסגרת התפקידים הציבוריים שמילאה היא ניצלה את מעמדה לקדם נשים. "אני אומרת לכל הנשים שהגיעו לעמדות כוח שיש להם השפעה ואני קוראת לחברותיי: תקומו ותגידו: 'גם אני פמיניסטית'". לדבריה, במהלך השנים בפוליטיקה היו נשים מהשמאל הקיצוני אשר סירבו בתוקף לשתף איתה פעולה אבל דווקא בשנים האחרונות זה השתנה.

וידויה של לבנת, פעילה פוליטית וחברת כנסת במשך שנים ארוכות, מגיע בשבוע בו פרסם משרד התמ"ת סקר, לפיו "שיעור הנשים שהוטרדו מינית במקום העבודה במהלך שנות עבודתן עומד על 40% ויותר". הנתונים אף מצביעים על כך ש-43% מתוך סך הנשים שהוטרדו בעבודתן, הוטרדו במהלך השנה האחרונה.

יו"ר וועדת המשנה למאבק בסחר בנשים, ח"כ אורית זוארץ (קדימה), היתה בדיון אחר ביום העיון שבו השרה לבנת דיברה. בתגובה לחשיפה של לבנת אמרה זוארץ כי, " הדברים לא מפתיעים. לצערי, אחת מכל שלוש נשים מוטרדת מינית במקום העבודה. אני לא מכירה הרבה נשים שלא הוטרדו. לפעמים זה לא הטרדה מובהקת אלא דיבורים מיניים שגורמים למבוכה. הגשתי גם הצעת חוק המבקשת להכיר בהטרדה מינית במקום העבודה כתאונת עבודה. מעסיק צריך לדאוג שהסביבה תהיה נקיה מהטרדות, והמדינה צריכה לקחת אחריות על זה".

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) התייחסה אף היא לווידויה של לבנת, ואמרה כי "צריך להעריך את השרה לימור לבנת על אומץ ליבה. אני מעריכה שבאותה תקופה היתה פחות מודעות לעניין ההטרדות המיניות. גם היום, 34% מהנשים בישראל אינן מודעות לקיום חוק למניעת הטרדה מינית בעבודה. דברי לבנת יכולים להוות דוגמה ולהסיר מחסומים בפני נשים שאולי קצת חוששות, כך שיבינו שאין במה להתבייש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully