וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חבית מבהילה: רחוב בי-ם נסגר לתנועה

אריאל נוי

10.6.2010 / 13:16

חבית, ובה חומר בלתי מזוהה, נמצאה הבוקר ברחוב בשכונת בית וגן בירושלים. בעקבות זאת נסגר הרחוב לתנועה, ובבדיקות שנערכו התברר כי מדובר בחומר מסוכן דמוי חומצה. "קשה לדמיין מה היה קורה אם החבית היתה מתפוצצת"

מערכת וואלה!

(צילום ועריכה: דובר שרותי כבאות והצלה ירושלים)

חבית, ובתוכה חומר מסוכן דמוי חומצה, נמצאה הבוקר (חמישי) בחצר בית ברחוב ימימה בשכונת בין וגן בירושלים. למקום הוזנקו שני צוותי כיבוי וניידת חומרים מסוכנים, והרחוב נסגר לתנועה עד לפינוי החבית.

לאחר סגירת הרחוב, נערכו בדיקות בניסיון לעמוד על טיבו המדויק של החומר. במהלכן התברר כי מספר החבית אינו תואם לסוג החומר שנמצא בתוכו, אשר לפי הבדיקות במקום התגלה כסוג של דטגרנט להסרת שומנים – חומר מסוכן דמוי חומצה. "בדקנו את המספר, והבנו שיש בתוך החבית חומר דליק", הסביר לוואלה! חדשות מפקד תחנת משנה כבאות ירושלים, להב אסף אברס.

בניסיונות לעמוד על סוג החומר ניסו צוותי כיבוי האש לאתר את בעל החבית שרק לאחר שעות מורטות עצבים הופיע והסביר כי מדובר בסוג של חומר חומצתי מסוכן המיועד להסרת שומנים. "החומר מסוכן מאוד למגע אדם. אם בטעות יד נוגעת בחומר, היד "נאכלת" כמו חומצה", אמר אברס.

בעקבות גילוי זה נשלח למקום נציג של מחלקת איכות הסביבה בעיריית ירושלים, וזה הורה לפנותה מהרחוב. הצוותים במקום הצליחו לנטרל את החומר בחבית על ידי מהילתה במים. "אם דבר כזה היה מגיע למפגעי טרור, היינו קוראים לזה פצצה מלוכלכת. באמת קרה היום נס בירושלים. קשה לדמיין מה היה קורה אם החבית היתה מתפוצצת ואם השכן לא היה עירני מספיק להודיע לנו", אמר אברס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully