וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד במשפט אולמרט: סייעתי להכשיר את השרץ

גלעד גרוסמן

10.6.2010 / 17:16

מנהל סוכנות הנסיעות הממשלתית, שלפי כתב האישום נגד רה"מ לשעבר שימשה כצינור כספים של סוכנות ראשונטורס, העיד: "ביקשו ממני להוציא חשבוניות עבור אולמרט - טעיתי בשיקול הדעת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; קריינות: רועי כ"ץ; עריכה: יאיר דניאל)

"זה היה פחות או יותר להכשיר את השרץ". כך אמר היום (חמישי) מנהל סוכנות הנסיעות הממשלתית אילה, מיכאל אזולאי, שהעיד כי מכר שלו מחברת "ראשונטורס" ביקש ממנו להוציא חשבוניות עבור "חברו הטוב" ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. אזולאי, שהעיד במשפטם של אולמרט וראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, סיפר כי המכר ביקש ממנו להוציא את החשבוניות ב-2003, עבור אולמרט ועבור "ראשונטורס". "הערכתי אותו כאדם אמין. לא עלה בדעתי שעשויים להיות דברים לא קשורים. נראה שטעיתי בשיקול הדעת", אמר אזולאי לאחר שנשאל על ידי התובע, עו"ד אורי קורב, מדוע נענה לבקשה.

"אני מקבל במסגרת היותי מנהל מספר רב של החלטות. זו היתה החלטה פחות מוצלחת, ואני לא מאושר ממנה. זה היה פחות או יותר להכשיר את השרץ. הסכום הכולל של החשבוניות היה כ-72 אלף דולר", הוסיף אזולאי. לדבריו, במהלך העבודה מול לשכת אולמרט הוא היה בקשר עם מתאמת הנסיעות של ראש הממשלה, רייצ'ל ריסבי רז.

מצוות ההגנה של אולמרט נמסר בתגובה, כי מדובר בהתנהלות של אדם שלאולמרט לא היה קשר איתו או ידיעה על מעשיו. "לכל אורך עדותו הוא לא מזכיר את אולמרט. כל מה שעשה נעשה מול ראשונטורס. מעניין שבזמנו הוא חשב שהכול בסדר ורק עכשיו אחרי שנאמר לו שלו יוגש נגדו כתב אישום הוא נזכר להכות על חטא", אמרו הפרקליטים.

בחקירה נגדית שאלה פרקליטתו של אולמרט, עו"ד נוית נגב, האם חשש אזולאי מכך שיוגש נגדו כתב אישום. "אני חושב שההחלטה שעשיתי היא לא נכונה. אני מכה על חטא על כך. אני לא אחד שאומר - תנו לי חסינות. לא העליתי את זה מעולם. מתוך סקרנות אישית. המילה חסינות לא עלתה בשיחה. גם כיום אין לכך כל משמעות", השיב.

לאחר אזואלי העידה הדר זלצמן, סוכנת נסיעות ב"ראשונטורס" שהיתה אחראית על קבלת ההזמנות מלשכת אולמרט, ונחשבת לעדת מפתח בפרשה. "עבדתי בעיקר מול רייצ'ל וגם מול שולה. זה הזיכרון החזק שלי", העידה.

לאחר מכן סיפרה, כי בחלק מהמקרים הוציאה חשבוניות על פי דרישתם של אנשי הלשכה למספר גופים, וכי לא תמיד היתה התאמה בין החשבונית לרישומי הטיסות. "ידעתי שאני מוציאה מספר חשבוניות לאותה סיעה. לא חשדתי לרגע שמדובר במעשה לא תקין. פעלתי רק על פי הנחיות של לשכת אולמרט", אמרה. "ההתנהלות היתה שונה, לא שגרתית. לא היו עוד לקוחות שעבדתי איתם בשיטה זו".

זלצמן סיפרה שעודפים שהתקבלו עבור מימון טיסותיו של אולמרט הועברו לחשבון פרטי שנפתח על שמו בראשונטורס, והכספים שם מימנו בין היתר טיסות של בני משפחתו של אולמרט. אולם, זלצמן הבהירה שההחלטה על פתיחת החשבון הפרטי היתה של ראשונטורס, ולא נעשתה בעקבות פניה מלשכת אולמרט. לדבריה, הנסיעות של אולמרט לא היו שגרתיות, היא אולם מעולם לא עצרה לחשוב אם זה בסדר. "אני יוצאת מנקודת הנחה שאישיות ממלכתית יודעת מה היא עושה", אמרה.

(עדכון ראשון: 12:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully