וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזק הכלכלי מהפשיעה בארץ: 15 מיליארד שקל בשנה

גיל סימה

10.6.2010 / 11:15

לדברי השר לביטחון הפנים אהרונוביץ', הפשיעה בשנת 2009 גבתה נזק כלכלי בהיקף שעולה על התקציב שניתן לפעילות המשטרה. הוסיף: "מעל 60% מהאסירים חוזרים לבתי הכלא. כנראה לא מבינים אצלנו את מדיניות הדלת המסתובבת"

"הפשיעה בשנת 2009 גבתה נזק כלכלי של 15 מיליארד שקל - כפול מתקציבה של המשטרה, תנו לי מיליארד שקל ואני בטוח שתראו את התוצאות". כך אמר הבוקר (חמישי) השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' בכנס "עיר ללא אלימות" המתקיים באילת. אהרונוביץ' ציין כי בעשור האחרון עלות הפשיעה למשק הישראלי היתה כ-100 מיליארד שקלים. הוא הוסיף, כי כל הנתונים מצביעים על עלייה בכל רמות הפשיעה בישראל.

גם השר יודע כי משימות רבות רובצות לפתחו, אולם במסגרת דבריו הוא הבטיח כי בתקופת כהונתו יושם דגש על נושא אכיפת החוק בהשתלטות על קרקעות הלאום והבנייה הבלתי חוקית. "זוהי מגיפה שחייבים למגר אותה", אמר וכיוון בין היתר את דבריו ל"הזנחה" אשר פשתה במגזר הערבי בכל הנוגע לאכיפת החוק ולהענקת שירותי משטרה.

עוד הבטיח השר כי בכוונתו לחזק את הרשות להגנת עדים, אשר לדבריו מהווה כוח נוסף להתמודדות עם ארגוני הפשיעה. "מעל 60% מהאסירים חוזרים לבתי הכלא, זהו מספר עצום וכנראה לא מבינים אצלנו את מדיניות הדלת המסתובבת". אהרונוביץ' מתח גם ביקורת על מערכת המשפט, בטענה שתהליך מיצוי הדין עם העבריינים ארוך מדי. "הזמן שעובר מהזמן בו בוצע הפשע ועד למיצוי הדין רחוק וארוך מידי", אמר.

בסיום דבריו רמז אהרונוביץ' על שילובם של מגזרים נוספים בשיטור המקומי: "גיוס צעירים מבני המיעוטים חשוב והכרחי אבל במקביל יש לגייס גם את הקהילה החרדית, כי זה נותן בראש וראשונה מענה בשבילם, ובכך זה ישפר את תחושת השויון וחלוקת הנטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully