וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקמה הטורקית

בועז ביסמוט

10.6.2010 / 7:57

באיזה אופן צריך היה אתמול לעקוב אחר ההצבעה של מועצת הביטחון של האו"ם שאישרה סבב סנקציות רביעי נגד איראן מאז דצמבר 2006?

בירושלים דווקא יש כאלה שהצליחו אחרי ימים סוערים במיוחד (גם על החוף) לחייך. במשך ימים ארוכים בעקבות פרשת המשט ישראל מתלוננת על בידודה בעולם - והנה אתמול בעקבות ההצבעה שיזם ממשל אובאמה "איראן בודדה את עצמה עוד יותר" (ציטוט של הנשיא האמריקני). ספינות של איראן יהפכו למצורעות בעולם ולא יזכו לטיפול הולם בנמלים.

מבחינתנו זה אומר כי ניתן יהיה לעצור ספינות איראניות לחיפוש בים הפתוח והנה פתרנו את הבעיה של משט איראני הומניטרי מול חופי עזה. יש גם כאלה שהבחינו כיצד טורקיה ממשיכה במסע ההתקרבות שלה לאיראן אבל על חשבון בירות ערביות חשובות (בעיקר קהיר וריאד) שרואות באיראן סכנה ואיום לא פחות ממה שחושבת ירושלים.

ההשתוללות הטורקית אינה נטולת טעויות: אנקרה בניצוחו של ארדואן חברה לקיצונים של העולם המוסלמי כשהיא מסתכנת בדרדור יחסיה לא רק עם ישראל אלא גם עם מדינות שאמורות לתמוך במאמציה להשיג יותר ויותר השפעה אזורית.

צודק מזכיר ההגנה האמריקני גייטס בטענתו לפיה הסירוב של האיחוד האירופי (ובעיקר של גרמניה וצרפת) לצרף את טורקיה לאיחוד האירופי הוא הסיבה העיקרית להשתוללות של אנקרה. ההצבעה של טורקיה אתמול בניו יורק לא היתה רק בעד איראן ונגד ישראל: היא היתה בעיקר נגד גרמניה צרפת ובריטניה - שלוש חברות באיחוד אך גם החברות בקבוצת שש המעצמות שדנו עם איראן בסוגיית הגרעין.

אבל ניתן היה גם לעקוב אחר הצילומים ממטה האו"ם בפנים מאוכזבות: לאיראן ה"בודדה" יש את טורקיה וברזיל באופן מוצהר ואפילו את סין ורוסיה (הסוסים הטרויאניים של המעצמות מול איראן) שהצליחו להפוך חבילת סנקציות "משתקת" ל"רכיכה."רוסיה כבר הודיעה כי הסנקציות מונעות מתקפה נגד איראן. טילי ההגנה הרוסיים מפני מתקפה אווירית הS-300-אינם כלולים בחבילה.

אז האם מועצת הביטחון בלמה אתמול את פרויקט הגרעין האיראני? אולי בסבב החמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully