וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות שרים יבדוק את דרישות הנכים

13.1.2002 / 17:13

מסקנות, הוועדה, בראשות שר האוצר, ייחשבו כהחלטות ממשלה; חבריה יהיו נציגים מכל סיעות הקואליציה; נכה איים לקפוץ מגג משרד העבודה והרווחה; חבריו ושוטרים שכנעו אותו לרדת

ראש הממשלה, אריאל שרון, החליט על הקמת ועדה בראשתו של שר האוצר, סילבן שלום, שתבדוק את דרישותיהם של הנכים. חברי הוועדה, מכל סיעות הקואליציה, יהיו השרים שמואל אביטל, שלמה בניזרי, רענן כהן, אביגדור ליברמן, רוני מילוא ונתן שרנסקי. על פי החלטתו של שרון, למסקנות הוועדה יהיה מעמד של החלטת ממשלה והן ייושמו במלואן.

אחד הנכים השובתים מול משרד ראש הממשלה, אברהם לוי, עלה על גג משרד העבודה והרווחה ואיים לקפוץ ממנו. לדבריו, הוא מתקשה לחיות מקצבת הנכות שהוא מקבל. חבריו ושוטרים שהוזעקו למקום הצליחו להניא אותו מכוונתו.

"בניזרי אומר שהוא מארח את הנכים ואנחנו נושאים בנטל"

כתבת "הארץ", רותי סיני, מוסיפה:

עובדי משרד הקליטה בירושלים נעלו הבוקר את משרדיהם והלכו לביתם, בטענה כי אינם יכולים לעבוד בגלל הנכים השובתים בבניין קרוב לחודש. משרד הקליטה תופס את קומת הכניסה ושלוש הקומות הראשונות במבנה שבקומותיו העליונות שוכן משרד העבודה והרווחה. מאז שהחלה שביתת הנכים, והשובתים הורשו לחסות מפני הקור בקומת הכניסה של המבנה, נכנסים עובדי משרד העבודה והרווחה דרך כניסה אחרת, אך עובדי משרד הקליטה נאלצים להיכנס דרך עגלות ומיטות הנכים.

לדברי דובר משרד הקליטה, יהודה גליק, הנהלת המשרד הזמינה היום צוות של משרד הבריאות שיבדוק את התנאים הסניטריים שנוצרו כתוצאה משביתת הנכים, ויחווה דעה אם הם סבירים. "אנחנו מזדהים ב-100 אחוזים עם הנכים והסבל שלהם, עוזרים להם להיכנס לשירותים, רוחצים אותם, מנקים אותם כשצריך", אמר גליק. אולם בשבוע שעבר, לאחר שעובדי המשרד סייעו לשובתת שהחלה לדמם בקומת הכניסה, התברר שהיא חולה בדלקת נגיפית בכבד, שהיא מחלה מדבקת מאוד.

"השר בניזרי אומר שהוא מארח את הנכים בבניין שלו, אבל הקומות העליונות חסומות בפניהם, ולו ולעובדים שלו יש כניסה אחרת, ואילו אנחנו נושאים בכל הנטל", אמר גליק. נציבות שירות המדינה אישרה בשבוע שעבר לעובדים ללכת הביתה שעה מוקדם יותר בשל המצב, אולם גליק אומר שאין בכך פתרון לבעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully