וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצרו חשודים בריסוס כתובות על מסגד בצפון

קובי מנדל

10.6.2010 / 0:25

המשטרה עצרה ארבעה צעירים בחשד שריססו כתובות של "תג מחיר", "מיועד להריסה" וכן סיסמאות נוספות נגד האוכלוסיה הערבית על מסגד בכפר איבטין שבצפון

ארבעה צעירים כבני 18 נעצרו הלילה (חמישי) בחשד שציירו כתובות נאצה על מסגד בכפר איבטין. הארבעה מתגוררים באחד היישובים הסמוכים לכפר. בין הכתובות שרוססו על קירות המסגד: "תג מחיר", "מיועד להריסה" וסיסמאות נוספות נגד האוכלוסיה הערבית. העצורים נחקרים כעת ביחידה המרכזית של משטרת מרחב חוף. המשטרה תבקש בבוקר להאריך את מעצרם.

מוקדם יותר אמר יו"ר ועד הכפר איבטין סאלח עמריה לוואלה! חדשות כי סמוך לשעה 2:30 לפנות בוקר הבחינו תושבים בשלושה בני נוער חרדים בגילאי 16-18. לשאלת התושבים לפשר מעשיהם, טענו שהם מהיישוב רכסים ומחפשים אחר כלב שחור שאבד להם. הבוקר נתגלו כתובות נאצה בכמה מקומות וביניהם גם על קיר מסגד.

עמריה אמר כי "מה שנכתב פוגע קודם כל במי שכתב זאת. זה מראה שאנשים אינם מעריכים את המקומות הקדושים לאחרים. אנו חוששים פיזית והדבר לא רק מרגיז". הוא ציין כי ב-1988 הציתו אלמונים את המסגד בכפר ולפני כשנה הושחתו קברים בבית הקברות של הכפר.

לאחר היוודע דבר האירוע, גינה ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) את המעשים. א-סנע הזהיר מפני "השתוללות המיליציות הימניות, שגדלו על ביצות הכיבוש בגדה המערבית" והוסיף כי "במידה שגופי אכיפת החוק יגלו אוזלת יד ולא יספקו הגנה לציבור הערבי, הוא יאלץ להגן על עצמו". ח"כ א-סנע הזהיר עוד מפני אווירת ה"עליהום" שקיימת בציבור הישראלי נגד הערבים וטען כי היא "מוזנת על ידי מפלגות ועסקנים פוליטים פשיסטים, המסכנים את הדו-קיום העדין במדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • מסגד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully