וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: להמשיך בצעדים תקיפים נגד אירן

פנחס וולף, וואלה! חדשות

10.6.2010 / 0:01

בישראל הגיבו בסיפוק על החלטת הסנקציות נגד אירן באו"ם, אך הבהירו שיש לעשות יותר. ראש הממשלה נתניהו: "להמשיך בצעדים תקיפים, כולל סנקציות על משק האנרגיה האירני"

תאגיד כאן

בירושלים מרוצים מההחלטה שקיבלה אמש (רביעי) מועצת הביטחון להחריף את הסנקציות על אירן, אך טוענים כי יש להחמיר את הסנקציות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ההחלטה היום במועצת הביטחון של האו"ם, שהוביל בנחישות הנשיא אובמה, היא צעד חיובי. ארצות הברית גייסה רוב מרשים במועצת הביטחון מול סרבנותה של אירן. החלטה זו מבהירה לאירן שהמעצמות המובילות בעולם מתנגדות לתוכנית הגרעין שלה".

"הסכנה הגדולה ביותר לשלום היא שהמשטרים המסוכנים ביותר בעולם יתחמשו בנשק המסוכן מכל", הוסיף נתניהו. "הקהילה הבינלאומית חייבת להמשיך להציב בראש סדר העדיפויות שלה את מניעת האיום הזה. אנו מקווים שהצעד החיובי היום יימשך בצעדים תקיפים על ידי מדינות שונות, כולל סנקציות על משק האנרגיה האירני".

במשרד החוץ הדגישו כי יש ללות את ההחלטה "בצעדים משמעותיים במסגרות בינ"ל נוספות, וברמה הלאומית. רק סנקציות מסוג זה, שתתמקדנה במגוון סקטורים באירן, עשויות להשפיע על מערך השיקולים האירני".

"פעולה בינ"ל רחבה ונחושה, שתחדד בפני המשטר האירני את המחיר הנלווה להמשך הפרת הדרישות הבינ"ל, נחוצה כדי להבהיר לאירן את דרישותיה של הקהילה הבינ"ל", אמרו במשרד החוץ.

ואילו נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הגיב אמש לסנקציות החדשות שהוטלו על מדינתו ואמר, כי "הסנקציות חסרות כל ערך ויש להשליך אותן לפח הזבל כמו ממחטה משומשת". לדבריו, "מי שמחזיקים בעצמם בפצצות גרעיניות, השתמשו בהן, ומאיימים באמצעותן על אחרים, מחליטים כעת נגדנו, בתירוץ שייתכן שאירן תייצר בעתיד פצצה גרעינית. הם לא מסוגלים לפגוע באירן".

לציית לחוק הבינלאומי

בארה"ב הביעו שביעות רצון מההחלטה החדשה על הסנקציות. נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר לאחר ההחלטה כי הסנקציות שאושרו "הן הקשות ביותר שהוטלו על המשטר האירני. לדבריו, הן שולחות מסר שאין לטעות בו בדבר מחויבות הקהילה הבינלאומית למנוע הפצת נשק גרעיני בעולם".

"הבהרנו שאנחנו מכבדים את זכותה של אירן לאנרגיה לצרכי שלום", אמר אובמה. "אנו מכירים בזכויות של אירן אבל עם זכויות מגיעה גם אחריות", אמר אובמה.

"אירן חייבת להבין שביטחון לא יגיע דרך נשק גרעיני, אלא דרך ציות לחוק הבינלאומי", הוסיף הנשיא האמריקאי. "ברצוני להיות ברור: הסנקציות לא סוגרות את הדלת על דיפלומטיה. אירן יכולה לבחור בדרך טובה יותר. ממשלת אירן ממשיכה להראות שהיא פועלת נגד הצדק. אני מעוניין שהממשלה תבחר אחרת לטובת העם האירני. אם אירן תזלזל באמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, היא תהיה מבודדת, פחות בטוחה ופחות משגשגת".

עדכון ראשון: 20:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully