וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: אין צורך בוועדה לחקירת המשט

קובי מנדל

9.6.2010 / 19:30

לדברי רה"מ לשעבר, שספג ביקורת מוועדת וינוגרד על אופן הניהול של מלחמת לבנון השנייה, ועדה ישראלית לחקירת אירועי המשט רק תביא למלחמה פנימית ולחילופי האשמות. על טורקיה: "למנוע את הצטרפותה לציר הרשע"

אבישי גולן

( צילום: אבישי גולן, עריכה: דורון שטיין)

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מתנגד להקמת ועדה שתחקור את עצירת המשט לעזה ומתייצב לצד לוחמי צה"ל. בהרצאה באוניברסיטת חיפה, אמר הערב (רביעי) אולמרט: "אני מצדיע ללוחמי השייטת, אין אמיצים מהם".

ראש הממשלה לשעבר נימק את התנגדותו לוועדת חקירה ואמר, כי "הגיע הזמן שמדינת ישראל תשתחרר ממשטר של ועדות חקירה. אני מקווה בשביל ראש הממשלה בכל לבי שיהיה בו האומץ הדרוש להתנגד לחקירה פנימית, שהתוצאה שלה תהיה כמעט בלתי נמנעת. התוצאה תהיה מלחמה פנימית בין המרכיבים השונים במערכת השלטונית, היגררות להאשמות הדדיות בין גורמים שונים, כשכל אחד יכול לחשוב שיוכל להשתחרר מאחריות אישית על ידי הטלתה על זולתו, והפיכת כל הסצנה הציבורית של מדינת ישראל במשך חדשים לכזו שתעסוק רק במה תגיד ועדת החקירה, את מי תמליץ להדיח ואת מי להשאיר".

אולמרטהוסיף, כי "אין שום צורך בשום ועדת חקירה כדי לדעת מה נכון, מה נכשל ומה הצליח. אם נדע לטעון זאת באומץ גם בפני הקהילה הבינלאומית היא תאזין לדברים, ובלבד שנשכיל להיות היוזמים של מהלך מדיני שנועד להציע פתרון של ממש... היעדר יוזמה מדינית מצמצם את מרחב הגמישות. אי אפשר להתווכח על זכותה של שיראל להגן על עצמה מטרור, אבל אין זה מספיק שקיימת הזכות. היכולת לממש זכות זו היא פונקציה של היוזמה המדינית".

בהתייחסו ליחסים על טורקיה אמר אולמרט: "יש לנו זכות מלאה לפעול נגד ישות הטרור בעזה כפי שנהגו לפני כשנה וחצי ב"עופרת יצוקה". יש הסכמה גורפת בקרב כל קובעי המדיניות שליחסים עם טורקיה יש חשיבות אסטרטגית, ואנו רוצים לעשות כל שאפשר לשמר את מערכת היחסים כפי שהייתה. השתמשתי במנהיגות הטורקית כמתווך בינינו לבין סוריה. הם פעלו בתחום זה במשך חודשים ארוכים. הם היו מתווכים מאוד הגונים, מאוד מדויקים, זהירים והגונים..".

ראש הממשלה לשעבר ציין כי "אמנם, היו הפרזות בלתי נסבלות בדברים שנאמרו מצד הטורקים. אם השאלה היא אם טורקיה צודקת - ודאי שאינה צודקת. השאלה היא האם האינטרס שלנו לחדד את העימות או לא ואם זה טוב שתצטרף לציר הרשע. אני רוצה שתמשיך לשמש בתפקיד ההוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully