וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לחקור גם מי מימן את פעילי המשט

9.6.2010 / 17:21

לדברי רה"מ, ישראל מתייעצת עם מספר גורמים בקהילה הבינלאומית "לגבי הליך בדיקה ראוי" לאירועי המשט לעזה ותדאג שכל האמת תצא לאור. הצהיר: "אני, שר הביטחון, השרים והרמטכ"ל נהיה מוכנים להופיע ולמסור את כל העובדות"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) לדרישת הקהילה הבינלאומית להקמת ועדת בדיקה לאירועי המשט לעזה. בוועידת שוק ההון של דה-מרקר בתל אביב אמר נתניהו: "אנחנו מתייעצים עם כמה גורמים בקהילה הבינלאומית לגבי הליך בדיקה ראוי שיביא לגילוי העובודת לאשורן על המשט לעזה. אנחנו יודעים את האמת, העם בישראל יודע את האמת".

ראש הממשלה גם הצהיר בפני באי הוועידה: "אני, שר הביטחון, השרים והרמטכ"ל נהיה מוכנים להופיע ולמסור את כל העובדות ללא כחל וסרק. אבל עמדתי על כך שהגוף היחיד שימשיך, כמו תמיד, לתחקר את הלוחמים שלנו, הוא צה"ל. כך בדיוק נהוג בצבאות של ידידינו בעולם, וכך ננהג גם אנחנו".

נתניהו הדגיש, כי ישראל דורשת שהחקירה תעסוק גם בזהות אנשי המשט, ואמר: "אני מבקש שכל האמת תצא לאור, ולכן הבדיקה חייבת לכלול גם תשובות לשאלות, שיש כאלה שבקהילה הבינלאומית שמעדיפים להתעלם מהן: מי עמד מאחורי הקבוצה הקיצונית על סיפון האונייה, מי מימן את חבריה, איך מצאו את דרכם לספינה גרזנים, אלות, סכינים ועוד אמצעים של נשק קר, מה עשו סכומי כסף גדולים בכיסיהם של אותם אנשים על הסיפון, ולמי היו מיועדים כספים אלה. העולם צריך לדעת את התמונה המלאה, ואנו נדאג שהתמונה המלאה תצא לאור".

מוקדם יותר היום הסביר במליאת הכננסת חבר פורום השביעייה, השר בני בגין, את הרעיון שעומד מאחורי ההחלטה הצפויה של השביעייה להקמת ועדת מומחים ישראלים עם מומחים בדין הבינלאומי, שאליהם יצטרף כנראה גם משקיף זר. מדבריו עולה כי שתי הסוגיות שיידונו בוועדה הן החוקיות הבינלאומית של הסגר הימי בעזה והחוקיות של אופן ההשתלטות על המשט.

לדברי בגין, "יש הסכמה רחבה בבית הזה שהסגר הימי בעזה מוצדק. הישות הפוליטית בעזה הוכרה כישות עוינת על ידי ממשלת ישראל. יש המערערים על כך, ואני חושב שסוגיה זו ראויה לבדיקה. מובן מאליו שאין סגר יעיל ללא אכיפתו. אם הסגר מוצדק אכיפתו מוצדקת. גם על כך יש הסכמה רחבה בציבור ובבית הזה. כדי לאכוף באופן מוצדק את האכיפה של הצדק הוטלה המשימה על צבא הגנה לישראל. הייתי בין השרים שעימם התייעצו לפני הפעולה, המלצתי על כך, אני רואה עצמי כאילו הייתי המנחה היחיד של צה"ל בפעולה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully