וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ירידה באלימות במאות בתי ספר בישראל

גיל סימה

9.6.2010 / 17:01

לקראת פתיחת כנס אילת להתמודדות עם אלימות בחברה הישראלית, מפרסם משרד החינוך תוצאות מחקר, לפיהן חלה ירידה של 18% במדדי האלימות ב-1,300 בתי ספר שבהם יושמה תוכנית מערכתית לטיפול באלימות

בחלוף שנתיים מהפעלת התוכנית המערכתית לצמצום האלימות ב-1,300 בתי ספר ברחבי הארץ, מציג משרד החינוך תוצאות אופטימיות, לפיהן חלה ירידה של 18% במדדי האלימות בבתי הספר הללו. נתוני המחקר פורסמו היום (רביעי) לרגל פתיחת "כנס אילת להתמודדות עם אלימות בחברה הישראלית". התוכנית שמוגדרת במשרד החינוך כ"מהפכנית", מתבצעת כחלק מההתמודדות הכוללת של המדינה בנגע האלימות, שהתפשט בשנים האחרונות ביתר שאת במוסדות החינוך.

מבדיקת המדדים בתוכנית עולה כי מנהל בית הספר הוא הגורם הדומיננטי ביותר שמעורב באופן ישיר בתהליך צמצום האלימות. מנהל, לפי ראיית המחקר, הוא ראש הפירמידה המשפיע באופן ישיר על התלמידים, וכשהוא נמצא בקשר אישי עמם, הופך המנהל לדמות ראשית בהובלת התהליך. יחד עם זאת, במשרד החינוך מציינים גם כי מעורבותם של התלמידים בפעילויות שונות וחדשות במסגרת הבית ספרית, מגבירה את תחושת השייכות שלהם ואת נטייתם להימנע ממעורבות באירועי אלימות.

ההורים, כך נראה, אינם נמצאים מחוץ למעגל התמיכה ולטענת מחברי המחקר, ככל שמעורבותם והשתתפותם במערכת הבית ספרית גבוהה יותר, כך גם הסיכוי להורדת האלימות באותו מוסד יגבר באופן משמעותי.

שר החינוך התייחס לנתונים ואמר כי "האלימות שפשתה בחברה - בבתי הספר, במגרשי הספורט, ברחובות ובמקומות הבילוי, מחייבת התמודדות וטיפול ממוקד ומשמעותי של כל הגורמים הרלוונטיים. מערכת החינוך מתמודדת עם אתגר לא פשוט וגם על ההורים והקהילה להעניק תמיכה וגיבוי ולהיות שותפים להובלת תהליך השינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully