וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמאלנים שוב רוצים לגנוב את המדינה

רועי כ"ץ

10.6.2010 / 7:45

לפני שנה הלכו אזרחי ישראל לקלפי ובחרו ממשלת ימין. רועי כ"ץ לא מוכן שהממשלה תשבור שמאלה בגלל אירועי המשט, אלא שתתמודד איתו בדרכה

התרבות הפוליטית בישראל מאפשרת לנבחרי ציבור לרמות את המצביעים ולשקר לתומכיהם. אחרי הכל, היה זה מנחם בגין שהחזיר את כל סיני והבטיח אוטונומיה לפלסטינים בהסכם "קמפ דיוויד", רבין הצהיר בקמפיין על כך שהגולן חיוני לבטחונה של ישראל אבל הפקיד בידי מזכיר המדינה האמריקאי כריסטופר "פקדון" שמשמעותו ירידה מכל הרמה, ואביר ההתנחלויות שרון דהר ללשכת ראש הממשלה בהבטחה לנקות את הבלאגן שהשאיר אחריו אהוד ברק, והרס את גוש קטיף.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נהנה מהיכולת לשקר לציבור, ואחרי שארתור פינקלשטייין שטף את מוחו של הציבור בשנת 1996 עם הסיסמא "השילוב הזה [פרס וערפאת] מסוכן לישראל" לחץ את ידו של יאסר ערפאת, חתם על הסכם חברון ובקדנציה הנוכחית הכיר בזכותם של הפלסטינים למדינה והקפיא את הבניה ביהודה ושומרון.

בשם הקלישאה "דברים שרואים משם לא רואים מכאן" הרשו לעצמם ראשי ממשלות בעבר לבצע את הדבר ההפוך מכל מה שהבטיחו. המעניין הוא, שהתנועה היא תמיד שמאלה. זו אולי הסיבה שגורמת לכך שרבים בשמאל הישראלי אינם מכבדים החלטות דמוקרטיות ואת התוצאות בקלפי. אחרי הכל, מה זה משנה מי באמת מנצח בבחירות, אם בסופו של דבר אפשר לכפות על כל ממשלה לממש את חזונו של ביילין. מחנה שלם התרגל שמותר לזלזל בבחירות דמוקרטיות, כי מישהו בסוף יראה את האור, או שנכוון לו פרוז'קטור לפרצוף.

ימין אמין

את תרבות השקר הזו מבקשות הכנסת והממשלה הנוכחית לשנות. למרות קריצותיו של נתניהו לארצות הברית, מדובר בכנסת ובממשלה עם רוב ימני מוצק. ממשלת נתניהו היא ממשלת ימין אמיתית, עם אידיאולוגיה וחזון השאובים מהחלק הימני של המפה הפוליטית. בלי קריצות ובלי עיוותים. ימין.

שר החוץ אביגדור ליברמן הוא לא זהבה גלאון עם זקן אלא יושב ראש מפלגת הימין "ישראל ביתנו", בני בגין הוא לא יוסי שריד עם בלורית אלא אחד האידיאולוגים האחרונים של הימין הבית"רי. בקואליציה של נתניהו יש מהימין חרדי של ש"ס ואגודת ישראל, ימין דתי-לאומי של "הבית הלאומי", ימין רוויזיוניסטי נוסח עוזי לנדאו וימין בטחוניסטי של בוגי יעלון ואהוד ברק.

אף אחד בממשלה אינו חובב ערבים, מחלק קצבאות (לחילונים) או בעד מהפכה סוציאליסטית. נכון, ציפי לבני ו"קדימה" זכו ביותר מנדטים מהליכוד, אבל רוב אזרחי ישראל העדיפו באופן ברור את מחנה הימין על המרכז והשמאל. זוהי בחירתו של העם, ואותה חייבים לקדש. העם לא "ראה את האור" של השמאל בבחירות האחרונות, וגם הממשלה הנבחרת לא צריכה לשנות את דרכה ואת מצעה.

שוב השקר הזה

מאז אירועי המשט הולכים וגוברים הקולות והצקצוקים בשמאל, כאילו מישהו שוב גנב להם את המדינה מתחת לידיים. השמאלני הממוצע שוב מקונן על כך ש"הימין" שוב הביא אסון על ישראל, שחייבים "למזער את הנזק" ולהענות לדרישות העולם וטוען שהממשלה חייבת, אבל חייבת, לשבור שמאלה כדי שהמדינה לא תלך לעזאזל. מוזר שרק עכשיו גילו שם, שאת המדינה מובילים נתניהו וליברמן, שני האישים שניצחו בחירות האחרונות. הם ניצחו, לא חיים אורון ולא דב חנין.

ליברמן, כמו ליברמן, מסרב לשחק לפי החוקים של קודמיו וגם אחרי שלבש את חליפת הדיפלומט, הוא עדיין נותר נץ טורף. ליברמן וישראל ביתנו מנצלים כל מנדט שהשיגו בבחירות, כדי לקדם את תפיסת העולם שלהם והם אינם מתכוונים להתנצל על כך. כך גם חברי הכנסת של הליכוד, שהולמים בחברי הכנסת הערביים חדשות לבקרים, ומשנים את כללי המשחק.

אף אחד לא גנב את המדינה, ובבחירות דמוקרטיות העם החליט ימין. הנוף שעליו נתניהו וליברמן מביטים מקריית הממשלה אינו חדש עבורם, והם לא צריכים לשנות את עורם. רוצים שמאל? שכנעו את האזרחים להצביע אחרת ולא את המנהיגים לשוב ולשקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully