וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע עיקור חתולים

רמי שני

9.6.2010 / 15:15

משרד החקלאות פתח במבצע עיקור חתולים בבאר שבע וברשויות נוספות בכל הארץ ומשקיע בכך מעל ל-4 מליון שקלים. זה טוב לחתולים או לאנשים שלידם?

חתולות רחוב בבאר שבע תצטרכנה למצוא לעצמן בני זוג מחוץ לעיר. הסיבה: 1162 חתולים עוקרו בעיר במסגרת מבצע לעיקור חתולי רחוב בו פתח לפני מספר חודשים משרד החקלאות. גורמים במשרד מסרו שעד עתה עוקרו 7000 חתולים בכל הארץ.

במשרד פועלים עתה להגביר את הפעילות ולהגדיל את היקף עיקור החתולים בכל הרשויות בארץ. לצורך כך, השקיע המשרד סכום של כמיליון שקלים, בהתאמת מרכזי טיפול מיוחדים ברשויות: "הערים בהן הוחל במבצע, מבצעות אותו על הצד הטוב ביותר וההתקדמות היא מהירה" הסבירה ד"ר נירית ציפורי מהמחלקה לצער בעלי חיים במשרד החקלאות.

ד"ר דגנית בן דב, הממונה על צער בעלי חיים הביעה תקווה כי המבצע יהווה זריקת עידוד לרשויות המשתתפות להמשיך בפעילות העיקורים גם בשנים הבאות ויעודד רשויות נוספות להצטרף. אנשי הרשות הווטרינרית מקווים שניתן יהיה לסייע ל-20 רשויות לפחות להקים בתחומן מוקדי טיפול ולהתמודד עם בעיית התרבות חתולי הרחוב. התקציב שהוקצה לכך, מיועד להשתתפות במימון רכישת ציוד ואבזור של מרפאה וטרינרית, ובכלל זה שיפוץ והתאמת מבנה קיים לשימוש כמרפאה וטרינרית. המרפאה תשמש את הרשות המקומית לצורך ביצוע ניתוחי עיקור וסירוס של חתולי רחוב וכלבים מהכלבייה הרשותית, וכן תעניק טיפול רפואי לבעלי חיים משוטטים שנפצעו או נפגעו.

במשרד אומרים כי הפעילות נועדה לשיפור רווחתם של בעלי החיים, ובין השאר כדי לתרום לשיפור איכות חייהם של התושבים ברשויות המקומיות. "מטרת התמיכה היא לצמצם את הסבל הכרוך בחיי רחוב עבור בעלי חיים משוטטים מצד אחד, ומצד שני, להעניק לרשויות המקומיות אמצעים ותשתיות שישמשו, לאורך שנים, לצמצם את מספרם של בעלי החיים המשוטטים באותם מקומות" אמר היום שר החקלאות שלום שמחון.

לדברי השר, ריבוי בעלי החיים המשוטטים מהווה מפגע סביבתי או תברואתי. המבצע הנוכחי מהווה המשך למבצע שהושק בשנה שעברה בו נתמכו 30 רשויות להתמודדות עם סוגיית צמצום התרבות חתולי הרחוב באמצעות עיקור וסירוס. למבצע הנוכחי הוקצו 3.24 מיליון ¤, כך שבשנים 2009- 2010 הקצתה הממשלה בסך הכל 4.24 מליון ¤ לטובת חתולי הרחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully