וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה בסגר: ישראל תאפשר העברת ממתקים לעזה

9.6.2010 / 15:31

בצל הלחץ הבינלאומי ואירועי המשט לעזה, החליטה ישראל להקל מעט בסגר על הרצועה ולהתיר הכנסת מוצרי מזון ושתייה שהיו אסורים. חמאס: "זקוקים למלט ולא למשקאות"

ישראל החליטה להקל את המצור על עזה ולאפשר מעבר של חטיפים ומשקאות קלים לרצועה. כך אמר היום (רביעי) בכיר פלסטיני לסוכנות הידיעות "רויטרס". גורם ממשלתי בישראל אמר בתגובה כי הצעד אינו קשור לאירועי המשט לעזה ולפגישה הצפויה היום בוושינגטון בין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לבין נשיא ארצות הברית ברק אובמה. השניים צפויים לדון, בין היתר, בדרכים להקל את המצור.

גורם בחמאס הפחית בחשיבות הצעד ואמר כי מה שנחוץ הוא מלט ולא משקאות קלים.

מאז ההשתלטות על אוניות המשט לעזה שגרמה למותם של תשעה בני אדם, מופעל על ישראל לחץ כבד להקל את הסגר. בהקשר זה הדגיש הגורם הישראלי, כי "במהלך ששת החודשים האחרונים, ישראל הגדילה את נפח הסחורות שנכנסות לעזה ואת המגוון שלהם. המדיניות הזאת נמשכת".

לדברי שר הכלכלה הפלסטיני חסן אבו ליבדה, החל מהשבוע הבא ישראל תאפשר את הכנסתם לרצועת עזה של מגוון מוצרי מזון הכולל טוגנים, ביסקוויטים, פירות משומרים, חבילות חומוס, וכן משקאות קלים ומיצים. "הם ישלחו את המנה הראשונה. אנו מחכים למנה העיקרית", אמר אבו ליבדה. "אנו מחכים למצור הלא-צודק הזה להסתיים".

גורמי ביטחון הגיבו לטענה הפלסטינית לפיה ישראל הקלה את המצור על עזה. "מדובר במניפולציה תקשורתית של הפלסטינים בניסיון לקשור את הרחבת המדיניות האזרחית של ישראל אל מול רצועת עזה לאירועי המשט וללחץ הבינלאומי על ישראל. זה מספר חודשים מוביל מתאם פעולות הממשלה את הרחבת המדיניות ברצועה לצד הרחבת מוצרי המזון הנכנסים לרצועה. כבר מספר חודשים ישראל החלה להרחיב את מגוון מוצרי המזון לעזה, ואף בשבועות האחרונים הועבר לידי הפלסטינים מוצרי מזון שיוכלו להיכנס לרצועה, וכל קשר בין אירועי המשט לנושא הינו ספין תקשורתי". יש לציין, שלחלק מהמוצרים אין ביקוש והפלסטינים מסרבים להכניסם בשל העובדה כי המוצרים מצויים בשוק ונכנסים לרצועה באמצעות תעשיית המנהרות.

רוצים מלט ולא משקאות

"יש לנו שלושה מפעלים שמייצרים משקאות מוגזים. הם אומרים שהם רוצים לאפשר כניסה של טוגנים, אבל יש לנו מפעלים שמייצרים די והותר כדי לענות על הצרכים של עזה", אמר זיאד אל-זזה, שר הכלכלה והמסחר בממשלת חמאס. "אנו רוצים הסרה אמיתית של המצור, ייבוא חומרי גלם לתעשייה וחומרי בנייה כדי לשקם את עזה", הוא אמר.

ראאד פאתוח, ראש ועדה לתיאום מעבר סחורות לרצועת עזה, אמר ל"רויטרס" כי לא ברור אם חמאס יאפשר הכנסה של מוצרים מתוצרת ישראלית. סוחר פלסטיני ברצועה אמר כי בכירי חמאס אסרו על אנשי עסקים לייבא את רוב המוצרים מישראל.

לפי הרשויות בישראל, 12,413 טון של סיוע הומניטרי הועברו מישראל לעזה בשבוע שעבר. המשלוח כלל 994,000 ליטרים של דלק לתחנת הכוח בעזה, 748 טונות של גז בישול ושמונה משאיות מלאות בתרופות וציוד רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully